FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Clio Cup 3

Tartalomjegyzék

Nagy reményeket nem fűztem a hétvégén elindult Clio Cup bajnoksággal kapcsolatban, mivel csak „helyettes” lobbivezetőként ugrottam be erre az egy alkalomra versenyezni. Ettől független már az időmérőn voltak izgalmak rendesen… Az egyből látszott, hogy nem lesznek nagy különbségek a pilóták között.

Miután kialakult a két versenylobbi, a sejtésem be is igazolódott, mert szinte végig ment a vonatozás, kisebb-nagyobb csatákkal az elejétől a végéig. Az első futamon kicsit bealudtam a rajtnál, így KissTomi egyből megelőzött. Hátrányunkra persze nem vált a dolog, mert hosszú körökön keresztül ment az adok-kapok és nem csak köztünk, mivel Pempasz, Gyusza, Dizzie és Nakano is ott volt centikre egymástól. Talán ez vezetett ahhoz, hogy Fusy0N, aki az utolsó rajtkockából indult, egy korai boxkiállással simán elénk tudott vágni. Bár mindenki más stratégiát alkalmazott, de a sorrend már különösebben nem változott a végéig.

A 12. körben viszont Gyusza mikrofonja eszméletlen mód elkezdett sípolni, azaz „morze-jeleket” leadni, ami nem kicsit volt sokunk számára idegesítő. Próbáltuk Gyuszát többen is „utasítani”, hogy kapcsolja ki a fülesét, de ő sajnos nem hallott minket, így nem tudtunk mit tenni. Navy-t ez annyira felbosszantotta, hogy körökkel később inkább ki is lépett. Többen rákérdeztek, hogy lecsavarhatják-e a füles hangerejét és én mérlegelve a helyzetet, erre természetesen engedélyt adtam. Ez tartott kb. a 19-20. körig, így a futam végét már kevésbé „zajosan” tudtuk befejezni.

A második futam se volt izgalommentes. A fordított rajtrácsnak köszönhetően sokan a boxkiállással taktikáztak. Ez Pempasznál annyira jól sikerült, hogy az első versenykörben kiállt cserélni, de ez ellentétes az OVÁSZ-szal, így kértem (kértük) egy további boxkiállásra (pont a futam előtt beszéltük át, hogy mikor lehet és mikor nem a boxba menni, de Pempasz félreértelmezte a dolgot és bár szándékosság nem volt benne, de a kiállás akkor is szabálytalan volt). Hogy e miatt, vagy sem, de 2 körrel a futam vége előtt kilépett. Így tett Lacamester is, aki a futam 1/3-ánál jelezte, hogy inkább visszalép… az okokat már olvashattátok a Fórumon.

Én személy szerint megint jót csatáztam, mert a boxkiállás után, több mint 10 körön keresztül üldöztem Nakanot, akivel úgy érzem sikerült egymásnak fejtörést okozni több ponton is. Ettől független korrekt és élvezetes harc volt; megelőznöm pedig nem is sikerült.

Fusy0N ezen a futamon is brillírozott; ugyancsak az utolsó rajtkockából nyerve meg a futamot. Gratula neki és természetesen mindenkinek, aki végigküzdötte a kétszer 22 kört.

A további hétvégékre minden jót és izgalmakban gazdag versenyeket kívánok nektek!


 

Ahogy ez eddig is volt a Clio kupákon, most is szinte teltházzal indultunk. Az nálunk is látszott, hogy ezzel a Clioval más lesz ez a bajnokság, mint ami eddig volt. Az autó sokunk számára gondot okozott, ennek többen is hangot adtak. Ettől függetlenül izgalmas futamokra számíthatunk ezen a bajnokságon is. Az út menti "ragasztós" csapdáknak páran áldozatul estünk, de szerencsére komolyabb baj nem történt ebből. Csaták, koccanások voltak szép számmal, de komolyabb baleset talán csak egyszer volt. Ami miatt óvás is érkezett:

Kicsi nyújtott be óvást Senstation ellen, a 2. futam 2. körében történtek miatt.
"Óvást szeretnék benyújtani SensationsxXx ellen. A rajt utáni 2. kanyarba úgy hajtott be, hogy az elötte lévő 2 pilóta harcolt egymással és olyan helyre próbálta beszúrni az autóját melléjük ahova az nem fért be. Az ügy kivizsgálását azért (is) kérném, mert többen is áldozatul estek ennek a manőverének."

Az esetet kivizsgáltam.
Maga az óvás tárgyát képező esetet versenybalesetnek minősítem.
Valóban két pilóta harcolt egymással, de a belső ívet szabadon hagyva bebújt Sensation. Ez a tipikus nevető harmadik esete, láttunk már ilyet nem is egyszer. A gond az volt, hogy emiatt Kicsi satuba került és akaratlanul is, de beforgatta maguk elé Sensationt.

Sensation valószínűleg valamennyire hibásnak érezte magát az esetben és jelezve, hogy nem volt szándékos, lehúzódott az ideális ívről a következő jobbos kanyarban. Még a gázt is elvette, hogy maguk elé engedje Kicsiéket.

Innentől érdekes az eset, mert Sensation mögött feltűnt ManualPrince aki gázelvétel nélkül, fék nélkül beleszállt a hátsó jobb sarkába (pedig volt hely mellette, simán el tudott volna menni). Így semmit nem ért, hogy lehúzódott Sensation mivel ettől az ütközéstől ismét visszapörgött a tömegbe ezzel elindítva a dominót. Az esettel kapcsolatban szándékosságot feltételezni ostobaság, fel sem merült bennünk!!!

A baleset okozás miatt figyelmeztetésben részesítem.

 

Még arra hívnám fel a figyelmet, hogy HawkStorne csak beugró volt. A továbbiakban én veszem át az "A" lobbi időmérőjének vezetését, és Sensation (mint újdonsült lobbivezető) a "B" lobbis időmérőt viszi. Aztán majd meglátjuk ki a jobb, és ki viszi a futamon is az "A" lobbit! hehe

Sajnálom, hogy Navy itt hagyott minket, ezzel valószínű nem vagyok egyedül. Én nagyon remélem, hogy kis szünet után (mondjuk májusban) már újra valamelyik versenyünk nevezési listáján ott szerepel majd a neve.

Azt meg végképp nem értem, hogy a barátlistájáról miért törölt sok embert, köztük engem is... Ez meglepett és rosszul is esett, de az ő döntése, elfogadjuk.

 

Az eredményekhez gratulálok mindenkinek! További izgalmas csatákat a következő futamokon.

 

 


 
 

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!