FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

FRH RACE OF CHAMPIONS 2014

Tartalomjegyzék

 

Elérkeztünk a Race of Champions Bajnokság utolsó fordulójához. Az időmérőn nagy meglepetés nem történt, nagyjából ugyanazok jutottak a Q2-be, akik már a korábbi hétvégéken is. Ezt követően viszont megint „NAT problémák” adódtak, így Compi sajnos nem tudta megkezdeni az első futamát, csak a másodikra tudott csatlakozni.

A csúszást követően elrajtolt a mezőny, de megint nem sikerült törés nélkül megúszni az első néhány kanyart. Többen is koccoltak a hátsóbb pozíciókban, így törtek rendesen az elemek a Furai-okon… Én személy szerint Dizzie-vel voltam nagy csatában, aki megint néhány kör elteltével kiment a boxba. Én viszont most úgy döntöttem, hogy amíg csak tudok (20 perc a kötelező boxig) kint maradok a pályán, hátha… És be is jött, mert bár csak centikkel, de Dizzie elé tudtam kijönni a boxból a pályára. Bár az első kanyarba érve ő megpróbált elém kerülni a külső íven (a sebességkülönbség miatt) és emiatt a jobbos kanyar második felében, már a kigyorsításnál össze is értünk és sikerült őt egy kicsit letolnom a pályáról, de ekkor már érvényben volt a váratlan esemény szerinti sárga zászló az első szektorban, így nem előzhetett meg azon a ponton. (Volt egy kis félreértés az esetből, mert Dizzie nem hallotta tisztán még korábban, amikor a váratlan eseményt bemondtam, ezért próbált megelőzni, de úgy érzem, még akkor ott a lobbiban sikerült ezt tisztáznunk.) A futam végéig sikerült is megőriznem az első pozíciót, így a második futamot az utolsó helyről várhattam.

A következő futam sem indult „zökkenőmentesen”. A rajtot követően Pempasz megpróbált James mellé bebújni belső íven, aminek az eredménye egy nagy baleset lett: Pempasz először csak megtolta Jamest oldalról, de még ekkor sem vette el a gázt és pillanatokon belül másodszor is meglökte Jamest, aki emiatt összetört, megpördült és a sóderágyban kötött ki (részletesebben lásd. Óvás). A többiek viszont szépen elfordultak és kezdődött a 16 körös őrület. Szinte mindenki hajtott mindenkit. Az élen Gyusza vezetett és őt Cool követte szinte centikre a futam végéig, utánuk pedig L4NC3L0T száguldott, hasonlóan csak méterekre a srácoktól. A hátsóbb traktusban már fordulatosabb volt a futam, mivel Bazsitól Dr Jones-ig mindenki többször cserélt pozíciót az éppen előtte haladóval (Olcsi, Lacamester, Dizzie és jómagam). Tovább nem részletezném… A videós összefoglaló magáért beszél!

Egy esetben kaptam óvást Jamestől, idézem:
„Szeretnék óvást benyújtani Pempasz úr ellen az óvás a következő: Második futam első kanyar Pempasz úr szó nélkül bebújt mellém szabálytalanul mert pályán kívülről előzött meg. Ennek hatására kilökött a sóderágyba szanaszét törte a kis "porszívómat". Kérném az esetet kivizsgálásra!!!
UI: Nem ez volt az első eset remélem ezután jobban fog majd figyelni a forgalomban!!!
Köszönöm a bajnokságot! James”


 Az esetet visszanézve teljesen egyértelmű, hogy Pempasz túlzottan szeretett volna már a rajtot követően minél jobb pozícióba kerülni. Véleményem szerint, ha egy kicsit óvatosabb és inkább visszavesz a gázból, mintsem nyomja tovább neki, akkor simán elkerülhető lett volna a baleset, majd néhány kanyarral, vagy esetleg körrel később, de lett volna még bőven esélye az előzésre. James-nek abban nem adok igazat, hogy Pempasz pályán kívülről akart volna előzni, mert nem ez történt. Pempasz nem hagyta el négy kerékkel a pályát. Viszont teljesen jogos az óvás, mivel így James versenye már az első kanyarban tönkre lett téve, elvéve tőle az esélyt, hogy a végső elszámolásban küzdhessen az összetett 5. helyéért.

A látottak alapján érvénytelenítem Pempasz utolsó futamát, melynek értelmében így nem szerzett egyetlen pontot sem! Legközelebb kérem körültekintőbben belemenni az esetleges előzés(ek)be!

Továbbá így az utolsó versenyhétvégén figyelmeztetésben részesítem pont James-t és Pempaszt, mivel a Securitas logót nem találtam az autójukon!

Az eredmények (egyben a végeredmény) érvényesek, Mindenkinek gratulálunk! A videókhoz pedig töretlenül jó szórakozást!
 

És még egy dolog, amit mindenképp a cikkben szeretnék megosztani veletek!

Bár a bajnokságot az utolsó dupla pontos futamoknak köszönhetően sikerült megnyernem, de nem titkoltan még a tavalyi évben Effendi barátommal közösen dolgoztuk ki az akkori ROC bajnokságot, melynek most a folytatása is remekül sikeredett. Ennek értelmében viszont nem szeretném magamat jutalmazni a Bajnoki díjjal, ezért „FAIR PLAY” játék címen felajánlom a nyereménytárgyat Dizzie-nek, akinek tényleg nagyon köszönöm az összes futamot, melyeket szinte végig egymás ellen küzdve abszolváltunk drámai csatákban és nagyon korrekt küzdelmekben - hol ő előttem, hol én előtte…

És természetesen gratula Minenkinek, hogy ilyen remekül helyt álltak ezekkel a néha nehezen kezelhető vasakkal is a pályákon, hétről hétre! Csak így tovább Uraim! Találkozunk a következő bajnokságban!


 

Mielőtt belemerülnék az élménybeszámolómba, hadd köszönjem meg ezt a remek bajnokságot Hawknak, nektek, és nem utolsó sorban Effendinek. Aki időközben sajnos más vizekre evezett, de azt mindenkinek tudnia kell, hogy ő is ott volt a kezdeteknél, és kivette a részét a munkából.

Számomra az idei ROC még izgalmasabb és főleg sikeresebb volt, mint a tavalyi, pedig azt is nagyon élveztem. Talán azért lett a szívem csücske az utóbbi, mert egy kicsivel többet készültem, mint szoktam, és olyan remek pilótákat tudtam megszorongatni, akiket tavaly nem sikerült.

Az időmérőn megfutottam az "A" lobbi utolsó előtti helyét, így a "B" lobbi elejéről rajtolhattam. Mivel én mondtam ki a GO-GO parancsot így nem volt nehéz elkapni a saját rajtomat, és egy kicsit meglógni a mezőnytől.

Pedro a fejébe vette, hogy megelőz és örült tempóban üldözni kezdett. Az autónk beállítása a két végletet súrolta. Pedro több leszorító erőt használt, így a féktávokon és a kanyarokban a nyakamba esett, én azonban végsebességre fektettem a hangsúlyt, így mindig meglógtam az egyenesekben. Ez a 18 körig így ment, mikor már sebesre rágtam a számat, utolértük KennieC-t.

A lekörözésre a pálya legrosszabb szakaszán Került sor. A 3-as és a 6-os kanyarok közt értük utol Kennie-t. Itt kockázatos lett volna előzésbe kezdenem így elvettem a gázt, és igyekeztem kivárnom azt a szakaszt, míg biztonságosan megelőzhetem. Azonban egy tized másodpercre egy rést hagyott Kennie, amit Perdo észrevett, és abban a pillanatban lecsapott rá, így átvette tőlem a vezető helyet.

Mondanom sem kell, hogy azonnal utána eredtem, és sikerült is utolérnem. Ekkor valami játékhiba történhetett, megjegyzem aznap nem ez volt az egyetlen... Amikor az történt, hogy a kettőnk autója között érezhetően még lennie kellett, 30-40 centinek, mégis koppant egyet a kasztni, és én a fűre kerültem. Egyikünk autóján se lett egy karc sem, mégis a dobogómba került. Mire sikerült szabályosan visszajönnöm addigra még 3 helyet buktam és azt megtartva az 5. helyen vittem be a célba az autót. Minden elismerésem Pedroé!
 

A második futamban már nem voltam ilyen szerencsés. Életemben először gyakoroltam, a rajtot, aminek meg is lett az eredménye (videó). Sajnos ez kevés a volt a sikerhez. Közvetlen az első körben Mazso féktávon belém szállt, és azzal "le is főtt a kávé". Az autóm kukára tört, és csak becsületből vezettem le a versenyt. Mindenkit, akit csak lehetett elengedtem, és még kétszer falhoz is vágtam az autót.

Az utolsó körben a célszalagnál a srácok udvariasságból, egymást akarták előre engedni, ezzel is kiköszörülve a csorbát. Ennek köszönhetően egy kisebb dugó alakult ki a célvonalnál, amibe sikerült beledurrannom, így repkedtek az autók szanaszét, mégis az enyém repült gyorsabban és végül a gép a 10. helyre tett engem.

A "B" lobbiban két óvás volt. Az egyiket Kicsi nyújtotta be KennieC ellen. Idézem:

Óvást szeretnék benyújtani KennieC ellen. A rajt utáni első kanyarban rámfutott. Amivel nem is lett volna semmi baj, ha nem szóltam volna az első felvezető kör végén, hogy vigyázzon az autómra. Abból indultam ki, hogy nem ez lett volna az első alkalom, hogy megtörténjen. MEGTÖRTÉNT. Ismét elrontotta az egyik versenyemet ebben a bajnokságban már második alkalommal.

Megnéztem az esetet. KennieC valóban elmérte a féktávot, ezért figyelmeztetésben részesül. 

A másik Óvást Mazso nyújtotta be, azonban jóval az óváshatáridő után így azt nem állt módunkban elfogadni.

 

Az, eredmények érvényesek mindenkinek gratulálunk!

   


Mielőtt megnéznétek a finálé összefoglalóit, egy kis info-val, vagy inkább statisztikával hadd szolgáljak. A 4 hét alatt, összesen 8 összefoglaló videót csináltunk nektek, amire HawkStrone írta a forgatókönyvet. Köszönjük neki!!

Ezek a videók összesen 442 darab (igen jól látod) kis videóból álltak plusz az intro-k, és összesen 2 óra 55 perc hosszú volt, és ebben még nincs benne a StrumNorbinak készített külön fejezett. Örömmel láttuk, hogy veszitek a lapot, és hétről-hétre a szebbnél szebb autófestésekkel adtátok ennek jelét.


Köszönjük a játékot! Most egy kicsit a csajoké a főszerep, utána pedig találkozunk a Porsche GT3 RSR kupán, Ahol ismét feldübörögnek a boxermotorok.


 

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!