FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

DTM 2013

Tartalomjegyzék

 

Hockenheimring Eredmények

 

 

Lefutottuk a Hockenheimringen a soron következő futamunkat a DTM sorozat 2013-as évadjában.


X Kicsi X:
Időmérő:
Sajnos 4 tizeddel rosszabb időt sikerült megfutnom az időmérőn, mint a gyakorláson, de ebben benne van az is, hogy a 2. és 3. kört is beháromszögeztem. Miután kiosztották a lobbikat, a "B" lobbiba kerültem és a 4. helyről várhattam a startot.
Futam:
Jól elkapva a startot ott tudtam maradni egy ideig az élmezőnnyel, 1 pozíciót sem vesztve. Nyakamon volt Sumák, aki szintén remekül kapta el a rajtot, de a boxutcából kijövet, igyekezetemben túl nagy gázfröccsöt adva az autónak kicsúsztam a fehér vonalról. Miután Sumák is letudta a kerékcseréjét, visszajött elém, ami számára nagyon rossz lehetett. Mindeközben Effendi elment már előttem a boxos história miatt. Sokáig tartottam Sumákot, míg lagg problémák miatt kicsit koccantunk, de az utána lévő körökben ő kiszállt a versenyből. A futam végén nagyon nagy harc volt IceSanyi, Effendi, Én és Pityexx között. Nagy harcok árán (tisztességes és lökdösődés mentes) sikerült megelőznöm a két előttem harcoló és sérült autót, így behúztam a futamot. Köszönöm a korrekt és jó versenyt mindenkinek. Ennyit a versenyről, jöjjenek a többiek. Ismét felkértem 2 pilótát, hogy értékeljék a versenyüket. Előbb Lapi, aztán Fusy0N élményét olvashatjátok, majd a 2 lobbivezetőjét, Hawk, IceSanyi sorrendben. A végén pedig láthatjátok az eredményeket és a következő verseny időmérős lobbykiosztását is.

 

LAPI74:
Délutáni szieszta után a Forma 1-et nézve már vártam a Hockenheim-i rajtot, és már azon agyaltam, melyik szettel vágjak neki a futamnak, illetve hogy lesz még 1 órám a futam előtt gyakorolni. Aztán jött a filmszakadás... bealudtam. Hat előtt pár perccel kelve s.o.s. beülés a kocsiba és pár kör, hogy mégis belerázódjunk. Időmérőn megint hoztam a kötelező leglassabb köröket. De nem bántam, régóta megyek hosszabb távon, hogy rájöjjek itt szinte semmit nem ér, sőt jobb hátulról támadni. Most is így volt. Vagy fél tucat kör után Zsozsával egymás nyakán lógva törtünk fel, mint a talajvíz. Vagy 5-6 versenyző is kiesett a versenyből autótörés és más problémák miatt. Zsozsa a kötelező boxot megejtette a 20.-ik perc környékén, akkor volt a hátrányom kb. 300 méter. Még éreztem van benne ezért két kört kint maradtam. Sikerült olyan jót mennem, hogy Zsozsa elé jöttem vissza 600 méter előnnyel. Zsozsa rohadtul meglepődött, nekem tetszett smiley
Futam:
Aztán így teltek múltak a körök mindaddig, amíg a vége előtt 10 körrel a srácok beszélték, hogy nagyon fogynak a gumik, csúszkálnak. Zsozsa bőven hátrébb volt, Pityexx és Ice pedig annyival előrébb volt, hogy csak egy unalmas 10 köröm lett volna. Gondoltam egy merészet, aztán kimentem gumit cserélni. Éreztem, hogy hülyeség, de kíváncsi voltam mit tudok rajtuk hozni, illetve bíztam benne, hogy Zsozsa még így is meglesz a végéig. Nos, hát bebuktam, mert hiába mentem 1.38-at a többiek 1.40-es idejéhez képest, még Zsozsát se értem utól. Azért hozzáteszem a veszteség nem volt sok. Mert az 5-6.-ik helyért ment a csata köztünk. Most én lettem a hatodik. Igazából élvezem ezeket a versenyeket, mert itt több dologról szól a történet, mint hogy begyakorlok egy gyors kört, és ezért szeretem. Annyi baleset és hibázás történik, hogy ha megnézitek, minimális készüléssel behúztam egy 4.-ik és most egy 6.-ik helyet az elvileg teli "B" lobbiból. Persze ehhez kell szerencse is természetesen. Na de ennyi volt ez a bajnokság. Sajnos két futamra tudtam "jegyet" venni, sajnálom, hogy a következő kedvencem Le Mans kimarad és a negyedik zárófutam is. Gondolom nem titok, hogy az életben is és a virtuális versenyben is a kedvenceim a DTM-es versenyek ezért is sajnálom, hogy ki kell hagynom. Remélem Lemur csinál róla jó kis videókat és akkor kicsit belelátunk miről is maradtunk le. Még egyszer köszönöm a lehetőséget és további jó versenyeket kívánok nektek a hátralevő futamokon.
 

Fusy0N1337:
Időmerő:
Mivel az izgulósok közé tartozom, így sikerült ezt az időmerőt is elizgulnom és a 2. helyre kvalifikálnom magam, amivel azért meg voltam elégedve.
Futam:
A rajtom jól sikerült, se nem buktam, se nem javítottam helyet, maradtam Arms mögött. A 3. kört közvetlen mögötte kezdtem meg, amikor Hawk elkezdett felzárkózni, majd a visszafordító kanyarnál én a külső ívre szorultam az élen autózó támadása miatt és bebújt mellém, de ezt persze nem hagyhattam, így a következő féktávon visszaelőztem és visszafoglaltam a rajtpozíciómat. Hawk valószínűleg érezte, hogy ugyan tudna ő jobb köröket futni, de mivel ketten is előtte voltunk, ezért a kör végén kiment a boxba egy esetleges elénk vágást megidézve. Erre nekünk is reagálni kellett a csapattal, mivel a versenytempóm jobbnak bizonyult, mint Armsé, de mögötte ezt nem tudnám kamatoztatni, így a fülemre szóltak, hogy "BOX, BOX, BOX". Kör végén irány a box, majd talán 50 méterrel Hawk elé vissza. Na, itt hajtottam le a sisakrostélyt, és kapcsoltam egy virtuális 7. fokozatot. Üres volt előttem a pálya, ezért nyomhattam, ami a csövön kifért. Hawknak adtam körönként kb. fél másodpercet, majd mikor a kettőnk között lévő távolság a 6 másodpercet mutatta, ő is elkezdte a 36 eleji köröket futni, így ez a 6 másodperc kezdett állandósulni. Hol ő adott nekem 1-2 tizedet, hol én. A 25. perc elteltével Arms is kiállt a boxba és a 3. helyre jött vissza, innentől pedig nem volt más dolgom, mint tartsam Hawk előtt a kiautózott távolságot, ami sikerült is a futam végéig, így a boxkiállás utáni események csak a konstans gyors körök futásával telt.
 

HawkStorne:
Újabb futamán, a Hockenheimringen vagyunk túl a DTM Bajnokságnak. A várttal ellentétben kevesebben jelentek meg a hétvégén, mint ahogy „ígérték”… Vagy írhatnám azt is, hogy nevezés szerint… Ettől független már az időmérőn jó volt a hangulat és (mondhatjuk végre, hogy NAT problémáktól mentesen) időben ki is alakult a két lobbi.

Az „A” lobbit Arms vezette fel és meglepő mód a rajtot követő első és második kanyart sikerült mindenkinek megúsznia (kisebb karcolásokkal) a kellő odafigyelésnek köszönhetően. Aztán pár kör múlva Zso46 rövid féktávot véve nekiütközött Lacamesternek, aki olyan szerencsétlenül pördült meg a pályán, hogy a mögötte érkező, teljesen vétlen DizZiE is belecsúszott, még tovább törve Lacát és saját magát is. Ennek következtében Zso és Laca autója annyira sérült, hogy ők feladni kényszerültek idejekorán a versenyt.

A hatodik körig Arms vezetésével folytatódtak az események, akire Fusy0N és jómagam folyamatosan gyakoroltuk a nyomást, váltogatva egymás közt a pozíciókat, de dűlőre egyikőnk sem jutott. Ezért is gondoltam, hogy (a Forma 1-ből már jól ismert kifejezéssel élve) egy korai boxkiállással „eléjük vágok”, de Fusy0N felismerve a helyzetet, a következő körben ugyancsak kigurult a boxba. Sajnos nem sikerült egy kör alatt annyi előnyt kiautóznom, hogy megelőzzem, ezért pont elém jött vissza a pályára, miközben Arms tovább rótta a köröket az élen.

Mögöttünk is zajlottak az események. Corrupted és Cool megint egymásra találtak és körökön keresztül csatáztak egymással, mögöttük pedig Landa, Olcsi, L4NC3L0T, RnM és DizZiE is küzdött keményen a jobb pozíciókért. Közben a kötelező boxkiállások is megtörténtek, ami egy kicsit szétrázta a mezőnyt, de a verseny második felében többen megint „összetalálkoztak” a pályán, hogy a leintésig próbáljanak előbbre kerülni.

Arms a 24. perc környékén „cserélt kereket”, de addigra Fusy0N-nel már sikerült egy kis előnyt kiépítenünk, így mögénk tért vissza a pályára. Innentől kezdve a verseny végéig nagyjából állandósult a különbség hármunk között. Én Fusy0N-től 5-6 másodpercre, Arms pedig mögöttem kb. ugyanennyi különbséggel. Ifjú Ufó barátunkat viszont ezúttal sem sikerült megfogni, bár az utolsó 8-10 körben az autóm balansza az üzemanyagfogyásnak és gumikopásnak köszönhetően egyre jobb lett és így egyre gyorsabb köröket tudtam futni (csökkentve kicsit a köztünk lévő távolságot), mégsem lehetett Fusy0N-t utolérni.

Közben Corrupted megint bebiztosította magának a 4. pozíciót, mögötte pedig óriási csatában L4NC3L0T, Landa, Cool és Olcsi futottak be a célba. DizZiE (az elején történ ütközés miatt lelassulva) és RnM követte még őket a sorban, nem sokkal lemaradva mögöttük.

Egy esetben kaptam óvást Lacamestertől:

„Sajnálatos módon a 3.-ik körben sikerült egy elfékezésnek köszönhetően Zso-nak telibe vernie hátulról és ezzel 100%-os törést okozni. Ezek után az autó már irányíthatatlanná vált mind a kanyarokban, mind pedig a kigyorsításkor. Kiléptem én is, mert nem szerettem volna más versenyét ezáltal tönkre tenni.

Az esetet visszanézve és kivizsgálva jogosnak találom Lacamester óvását, mert amíg ő megfelelő féktávot próbált venni, addig Zso46 később lépett a pedálra, így a baleset megtörtént. Szándékosságról szó nincs, mert az látható hogy Zso próbált kitérni, de nem volt olyan nagy hézag a két autó között, hogy elkerülhető lehessen az eset. Továbbá DizZiE is ezen eset „áldozatává” vált, mivel Laca szerencsétlen mód pont elé pördült vissza, így Laca még tovább sérült, illetve DizZiE (aki ugyancsak próbált kitérni kanyarodás közben Laca mögött, de olyan gyorsan történt minden, hogy már ő sem tudott időben letérni az ominózus ívről) is összetört nem kicsit.

Az OVÁSZ is kimondja, hogy minden esetben a hátulról érkező versenyzőnek kell körültekintőbbnek lennie, ha előzési/támadási szándéka van, és azt szabályoknak megfelelően kell kiviteleznie, nem veszélyeztetve az előtte haladót, ezért Zso46-t nem megfelelő sebesség, illetve féktáv megválasztásáért 3 rajthelyes büntetésben részesítem, amit a következő futamán kell letöltenie!

Az eredmények érvényesek, gratulálok Mindenkinek!

@HawkStorne

 

IceSanyi:
Pfuuu srácok! A hétvégi DTM futam parádésra sikerült, egy párunk számára. Sajnos voltak olyanok is, akik feladni kényszerültek a versenyt lagg, vagy baleset miatt. Azok a versenyzők, akik egy kicsit szerencsésebbek voltak és talpon maradtak, azok életük talán legizgalmasabb futamán vannak túl.

Az időmérőn megfutottam az előkelő pole pozíciót. Bár a héten egy kicsit többet készültem a versenyre a szokásosnál a múlt heti csúfos balesetem után, szerintem mégis inkább a srácok taktikázásának köszönhetem, hogy a nem túl erős 1:38,2xx-es időm elég volt a "B" lobbi pole pozíciójára.

A versenyt az első formációs körön újra kellett indítani, mert Zsozsának nem volt visszapillantó tükre. A második rajtot követően, viszont megkezdődött a kimerítő hajsza. Szó szerint 80-100 méterre autóztunk egymástól az első 8-10 körön át. Én az első, James a második, Firo pedig a harmadik helyen, amikor az ominózus hosszú egyenes végén James egy picit elnézte a féktávot, és 29%-ra törte a hátsó légterelőmet. Természetesen visszaengedett maga elé, de ennek köszönhetően Firo került az élre. Ez utóbbi sajnos elkerülhetetlen lett volna, mert eszméletlen jól hajtotta a vasat és csak idő kérdése volt ,hogy mikor fog megelőzni. Bravúros vezetési technikájának köszönhetően elég rendesen leszakadt a mezőnytől, míg nem a 33. kör környékén, szegényt ledobta a live. Így a 2. helyre kerültem.

Effendivel, Kicsivel, és Pityexx-el mi tovább folytattuk a csatát, míg a 40. körben a törött hátsó légterelőnek és a kopott hátsó gumiknak köszönhetően Kicsinek és Pityexx-nek is sikerült megelőznie. Mivel Effendi autója is sérült volt de marha sportszerűen támadott, így kemény csaták árán ugyan, de sikerült magam mögött tartani.

Ha megnézitek a végeredményt, látni fogjátok, hogy kb. 1 másodperces különbséggel léptük át a 43. kör végén a célvonalat. Mindenkinek óriási gratula, és köszönöm ezt az izgalmas estét.

Azonban "nincs szivárvány eső nélkül". A futam után két óvás is érkezett. Mindkettőt Kicsi nyújtotta be. Idézem:

"Szeretném megóvni magam. A boxutcából való kihajtáskor nagyobb gázfröccs adása miatt kicsúsztam a fehér fonalról (nem szándékosan). Majd, hogy korrigáljak visszamentem a vonalon belülre. Összetörni nem törtem senkit, Kérném ennek az esetnek elbírálását."

Kicsi figyelmeztetésben részesül!

"Óvást szeretnék benyújtani James19931125 ellen. A rajtnál kiugrott és ezzel 2 pozíciót is szerzett. Ez eset kivizsgálását kérném. Csatolom az általam készített képet. A képen az látszik, hogy éppen IceSanyi kilép a képből, Firo és Compi közé pedig James19931125 belép. A képen az is látszik, hogy előrébb volt a célvonal előtt."

Több tucatszor is megnéztem az esetet telemetriából. A lobbivezető (én) 03:00,840-kor lépett a gázra, vagyis ekkor hangozhatott el a GO-GO, rajt parancs. James telemetriáján látszik, hogy 03:01,417-kor, vagyis 0,7 tizeddel később állt a gázra, így nem történt "kiugrás".

James hatalmas rajtjának köszönhetően azonban valóban, kb. 50 centivel előbb érte el a rajtvonalat mint Compi, ami ugye szabálytalan. De ezzel egy időben, már jobbról kerülte is ki Firo-t és meggyőződésem, hogy ennek a manővernek köszönhetően nem látta, hogy 50 centivel előrébb van mint Compi, és ezt a lobbiban senki nem is mondta neki. James figyelmeztetésben részesül.

 

 

Lobbykiosztás a következő versenyre Le Mans-ra

Az eredmények érvényesek, legközelebb Le Mansba látogatunk "a hurkák világába"...

 

Büntetések a következő  futamra:

Zso46: +3 rajthely

 

 

@X Kicsi X

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!