FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Clio Cupa hirek

Tartalomjegyzék

 

 

 

Suzuka

Futam Eredmények!!!

 

Sajnálattal kell közölnöm, de elérkezett az utolsó élménybeszámoló idje a clio cupát nézve.
Hát akkor következzen az iromány, a szó Laller komáé!!!

こんにちは (Konnichiha)

A szuzukai versenypályát 1962-ben építették, és egy másik híres japán pályához, Motegihez hasonlóan eredetileg ezt a ringet is a Honda saját tesztpályájának szánták. Szuzukában három különböző nyomvonal áll a versenyzők rendelkezésére, melyből a hétvégén a Suzuka East nevű nyomvonalat vettük birtokba, mely olyan rövid, hogy kevesebb mint egy perc alatt körbeérnek a versenyzők.

A gyors időmérő után eljött az első futam ideje. Az első három helyre Arms, Tinyo és Kazi kvalifikálta magát a szemvillanásnyi időmérő alapján. Én a 6. helyen vártam, hogy kialudjanak a futam kezdetét jelző lámpák. A rajt hozzánk mérten furcsán simán lezajlott, Williams és Zso minimális érintőjét is belevéve. Ez is inkább csak olyan „Hello, te is itt vagy!?” köszöntő volt, kicsi kiszorítósdival. Nekem egy pozíciót sikerült javítanom a rajtnál Swenson korrekt hozzáállásának köszönhetően, így 5. helyen kezdhettem meg a célegyenes utáni kanyargós rész újrarajzolását az analóg kar segítségével.

Ez egy fontos része a pályának. Aki itt megfelelő ütemet talál magának és óvatosan fékezve közelíti meg a kanyart egy jó kigyorsítás reményében, az sokat nyerhet ezen a szakaszon. Igaz, előzni szinte lehetetlen itt. Ha sikerült megfelelően rajtamaradni az előtted haladón, akkor a célegyenes, ill. annak féktávja lehetett alkalmas egy tiszta előzésre. Persze mi Clio kupások nem arról vagyunk híresek, hogy nem próbáljuk meg a lehetetlent! A 3. körre egy ádáz csata alakult ki a harmadik, negyedik és ötödik helyen Kazi, Pistikemester és közöttem. Igyekezett mindenki a legjobb pozícióban ráfordulni a célegyenesre.
Pistikemesternek halkan el kellett motyognom, hogy すみません (Bocsánat!). Visszaolvasva látom becsúszott egy-egy japán kifejezés, ezért ideírom a jelentést is, mert egy Szuzukában eltöltött hétvége után, már kicsit töröm a magyart..Swenson mögöttünk várta, hogy mi sül ki a Pistikemesterrel történő viaskodásomból. Ez!

Swenson húzta a rövidebbet és végül a falban kötött ki! Sérült az autó és két ér elpattant Swenson agyában. A 4. kör végén kénytelen volt kiállni a bokszba egy szakét becsapni, a stressz leküzdésére.Itt említeném meg, a kölcsönkapott Fanatec kormánnyal és saját korlátaival küzdő Crazy mintaszerű bokszkiállását, melyet ezentúl megtalálhattok az oldalon, a hogyan csesszünk ki magunkkal menüpont alatt.

Ennél a résznél félbe hagytam a visszajátszás nézését is kimentem egy pohár borért.Mikor Crazy kiállt végül a bokszba, a japán szerelők mélyen maghajoltak, és az esélytelenek nyugalmával fogtak hozzá a kocsi helyrepofozásához. Sérült autóval Főninek nem sok esélye maradt, hogy az utolsó helynél előrébb végezzen ezen a futamon.Kétféle bokszstratégia volt megfigyelhető. Páran azt választottak, hogy mindjárt az első adandó alkalommal, azaz a második körben kiálltak egy gyors cserére, a másik fele - engem is beleértve - pedig az utolsó pillanatig halogatta a kiállást. Na meg persze ott volt még Kicsi, aki az 5. kör végén állt ki a bokszba valami megmagyarázhatatlan okból kifolyólag. Azóta olvastam az újságban, hogy a versenymérnöke felmondott a futam után. Talán ez lehetett az ok. 冗談じゃない。(Viccet félretéve) a mezőny így rendesen összekeveredett és az utolsó körig nem lehetett tudni, hogy ki hol áll. Kicsi valamin nagyon elgondolkozhatott, mert a 10. körben képes volt a célegyenesben senkitől sem zavartatva a beton helyett füvön hajtani. Hm…
Én ekkor már a második helyen haladtam a tükrömön a jól megszokott Lancelot matricával. Valami csoda folytán Williams tudta tartani a hatodik helyet egy rommá tört autóval úgy, hogy még szorongatta is az előtte haladó Kazit. Én az utolsó előtti körben álltam ki a kötelező bokszkiállásra, és sikerült bepofátlankodnom Kazi és Williams közé kifelé jövet. Sokáig nem tudtam tartani magam a hideg gumin, így Williams elém került.

Később, mikor helyreállt a rend és mindenki teljesítette a kötelező kiállást, meglepődve tapasztaltam, hogy az 5. helyen vagyok. Pistikemester és Lancelot mögöttem loholt és várt a lehetőségre. Megelőzni már nem tudtak, de sikerült egy nagyon szoros befutót produkálnunk.Itt már hibázni nem volt szabad, javítanom meg nem sikerült, így maradt ez a sorrend. Az első három helyen Arms, Tinyo és Kazi futott be. A Japán közönség visszafogottan ünnepelt, de mi készülve a második futamra, tudtuk, hogy jó csatáknak nézünk elébe.

 

A második futamon a felkelő nap országában, naplementés pályán a befutó alapján megfordult rajtsorrend volt, így Crazy, Pervinke és Kicsi indult az első három helyről.

Én a tízedik helyről vágtam neki az izgalmasnak ígérkező futamnak. A rajtom egész jól sikerült és ki tudtam használni a bátor versenyzők lökdösődéséből eredő kisebb kalamajkát. A 3. kanyarban már az 5. helyen kocsikáztam, azon agyalva, hogy ezt, hogy a fenébe úsztam meg.

Ha jól emlékszem különösebb „elmész te a picsba” nem volt. Sumák és Swenson húzta a rövidebbet, így Ők egy jó pár helyet hátra estek. Nagy baj nem volt, hiszen sérülés nélkül megúszták, így reménykedhettek egy jó befejezésben. Kicsi és Pervinke a második helyért viaskodva bevetették a teljes fegyverkészletet. Pervinke megkönnyítette Kicsi dolgát azzal, hogy lecsúszott a ráfordító kanyarban az ívről és így Kicsi ideálisabban tudott kigyorsítani, megszerezve az ideiglenes második helyet. Én Zso-tól loptam el egy nagy sprinttel a célegyenesben a negyedik helyet. Körbeérve Pervinke ismét elcseszte a ráfordító kanyart, és mint a szőnyeg, faltól falig közlekedett. A Falról lepattanva az én autóm állította meg, de sérülés nem történt. Így már a harmadik helyen kezdhettem meg a 3. kört. Sumák, Lancelot és Pervinke mindent egy lapra feltéve egyszerre érkezett meg a célegyenes végi féktávhoz.

Mivel Lancelot rendkívül jó és rövid féktávokat tud venni (saját tapasztalat), Ő fordulhatott el először, mögötte Sumák, majd Pervinke. A verseny ezen szakaszán az összes pozícióért verseny folyt, nagyon nehéz lenne egyet-egyet kiemelni közülük. Az biztos, hogy a virtuális közönség megkapta, amit látni akart. Crazy az élen haladva elfékezte magát, így a lesipuskás Kicsi és én az első és második helyen találtuk magunkat. A 7. körben legyorsulva Kicsit, már - láss csodát - az első helyen kocsikáztam. Azt azért tegyük hozzá, hogy ekkor megint nem volt tiszta a kép a bokszkiállást korán teljesítő versenyzők miatt. Mindenesetre egy pár kör erejéig beült mellém anyós ülésre az elégedett boldogság. A 6. kör végén Tinyo utolért, majd megelőzött két hátsó lámpát

Ezen a ponton Pistikemester kilépett a játékból, ezután már csak 13-an folytattuk a körözgetést.Az utolsóelőtti körben a maradék pár versenyző is teljesítette a kötelező kiállást a naplementében. Én folyamatosan a térképet figyeltem a bokszkiállás alatt, hogy meg tudom-e őrizni az első helyem. Arms iszonyatos sebességgel érkezett a féktávhoz és esélyem sem volt magam mögött tartani, így Ő megelőzött. Tinyo még rámpróbált a célegyenes ráfordító kanyar utáni kigyorsításon, de sikerült íven tartanom az autót és nem adtam neki esélyt az előzésre.A végső sorrend Arms, Laller és Tinyo lett.  Véget is ért a második futam és ezzel együtt a Clio kupa. おめでと (Gratulálok) az összes indulónak!

 

 

Üdv.© Laller

 

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!