Gyors infó azoknak akik jönnek vasárnap valamelyik online versenyünkre! Rendhagyó...
Magyarországon? Élménybeszámoló
Maximulator bemutató Nem olyan régen kaptunk egy megkeresést a Maximulator csapatától,...
Game Day Köridő Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...
WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....
MIDEX Cered RS 2014.04.12-13
FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Controller Magazin és a Forza 5
A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...
GT Open - Festőverseny Sorsolás!
Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...
Nagy nap, hiszen kettő említésre méltó esemény is történt ezen a napon. Először...
2011 Karácsonyi Adományozás Bizonyára emlékeztek, hogy tavaly az ünnepek előtt, az...
Forza 4 Örökranglista Mivel tegnap volt pontosan 6 hónapja (fél éve), hogy megjelent a...
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Végre elkészültem a Tökölön készült képeim összefűzésével. Ami érdekes lehet. a videóban...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...
Trollok útján bringával 80-nal rükvercben Te be tudnád vállalni?
Az INTERNATIONAL SUPERSTARS SERIES egy az FG GROUP által szervezett versenysorozat, mely 500...
Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait
Luke, én vagyok az apád
Xbox ONE vagy nincs? Bécsi túra a csodamasináért...
FRH Karrier
Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...
Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...
FRH JÁTÉK! Sorsolás
Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...
Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...
Most akkor vége?
ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5
Ez a cikk ismét egy autó matricázásáról szól, de most fordított a...
Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!
A PRH csapat garázsából kigördült az első Forza 4-es autó. Ami rögtön átszállításra került a...
Forza Racing Hungary Autóklub a Forza 4-ben! Kihasználva a játék lehetőségeit létrehoztunk...
Egy önzetlen felajánlás Szeretném megköszönni a Black Ball Sharks biliárd csapatnak és személy...
18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...
A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...
Megjelenés december 6-án, tehát a Mitulás Báti hozza! A Microsoft bejelentette az új...
Trófea feleség Bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy
A Jalopmik autós híroldal (aminek néhány cikkét ezen az oldalon is láthattátok már) cikkezett...
Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...
Elkészültek az FRH emléklapok Végre...
UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!
FIGYELEM! A napokban két Xbox Live profilfeltörésről is olvastam.
Riport Ray Mesterrel Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...
FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!
Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...
Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér
Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
BMW Car Dashboard Design Mindent a szemnek...
Az első Millenium Racer
Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye
Luxus telefont ad ki a Lamborghini Te előrendelsz?
FRH TALÁLKOZÓ Még frissek az élmények…
FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...
Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...
FRH találkozó Endurance!
Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!
Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...
Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...
Ünnepi ADOMÁNYOZÁS! ODAÉRT AZ ADOMÁNY!
A közös cél érdekében, a Mad Catz és az MLG, azaz Major League Gaming. Hogy megalkossák a...
Nincs füst, nincs zaj...
MIGREN csapattársunk új FRH lógói. A kirakatomban megtaláljátok. FRH csapattagoknak elküldöm...
WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...
Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!
Karácsonyi adományozás Tavaly megmutattuk mindenkinek, hogy az FRH (Forza Racing Hungary)...
Ismét Supercar találkozót rendeztek a Japánok, Fuji hegy lábánál.. A találkozó résztvevői:...
Nagy Futam II Infiniti Red Bull Renault
2014 Összefoglaló
Régen hallottunk Galáról Most nem csak a köridőzés hanyagolásáról van szó...
Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...
Michelisz Norbi itthon! 2 Tegnap délelőtt hívott Sanya, hogy ha ideje engedi akkor találkozni...
Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...
Le Mans 4H Emléklapok
Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...
Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...
Bemutatkozik a Zengő Junior Team! A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...
Szilveszter Rally 2013 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor Lada 21074
Rózsa RS 2014.06.21 - 22.
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?
THE END
2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen...
FRH találkozó Élmények...
Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...
Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.
Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...
Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...
A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...
GT Open - festőverseny Szavazz te is!
FRH Örökranglista 2013 Egy korszak ismét "lezárult" a csapat számára... Táblázat...
Szirák RS 2014.05.23 - 24.
Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...
Újabb autók a PRH SHOP-ban!!! Primordial Racing Hungary Kettő vas került fel, amit használjatok...
Zengő Roadshow Hatvan Összefoglaló
Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...
Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...
Élménybeszámoló
Szerintem sokan voltunk, akik már nagyon várták a vasárnapot. A versenyzők a kihívás miatt, a nézőket pedig a látvány és a kíváncsiság hajtotta Tökölre. A fiam is egész héten számolta, hogy még mennyit kell aludni vasárnapig.
Vasárnap reggel kapunyitás előtt érkeztünk, és az időjárás sem sok jóval kecsegtetett minket. Bár egy kis esőtől nem riadtunk volna meg, inkább csak izgalmasabb versenyben részesültünk volna.
Egy 200 X 200 méteres szinkronpálya fogadott minket, amin már az előző napi edzés nyomok látszottak rendesen. A különböző akadályokat látva csak találgattuk, hogy is fog menni egyszerre a két versenyző.
A depóban láthattuk, hogy javarészt BMW-k fognak csatázni. Egy-két ismerős versenyzőt is felfedezhettünk, akik már bizonyítottak a hazai Drift versenyeken.
Amatőrök közül kiemelnék két nagyon fiatal pilótát:
Az 1996-os születésű Baurer Bence W124-es E Mercivel, és a nála alig idősebb, 17 éves Ámon Olivér egy V12-es S600-al. A V12-es nem kis érdekesség volt a maga méretével és tekintélyes súlyával.
Mégis a legnagyobb érdeklődést a mezőny egyetlen női versenyzője aratta, a 31 éves Szántó Nikolett (Néro) egy BMW Z4-el. Ami most valami oknál fogva első - hátsó lökhárító nélkül maradt.
Tavaly ugyanitt a Drift versenyen a kötények a helyén voltak és igen szép látványt nyújtott. Így sem volt rossz, sőt. Egyből kicsúszott a számon – Dögös. – A Csaj? – Is.
Technikai érdekességnek számított a mezőnyben egy RS Ford Focus, amit átépítettek hátsó kerekesnek. Aki még meglepetést okozott (számomra) egy Lada-val Turcsik Péter, azaz Tumur.
Az első pár kör megtétele előtt bemutatták a pályavonalat. A pályabírók végig sétáltak sorban a feladatokon, miközben a műsorvezető részletezte mikor mit kell csinálnia a versenyzőnek. Egy nagyon jól felépített pálya tárult ekkor elénk és, már nem kellett tovább találgatni. Első sorban fontos az elrajtolás, aztán következett egy gyorsulási szakasz. Majd az első kanyarban két pont közötti kötelező driftelés. Onnan tovább egy 8-as alak leírása két hordó körül, aztán egy „U” alakú gumifal közt kellett az autót megpördíteni egy hordó körül. Egy szép kigyorsítás után jöhetett egy nagy ívű kanyar. Ahol is egy labda lógót, amit az autó hátuljával kellett megütni. A kanyarból kijövet rögtön egy kisebb szlalom fogadta a pilótát, majd egy megfordulás és irány a cél felé. Ahol koránt sem volt vége a feladatoknak, ugyanis itt egy hordó körül kellett kettő kört megtenni és háttal megállni a célnak egy adott ponton. Aztán hamar-hamar tolatva beérni a célba.
Tehát itt kell megcáfolnom azokat, akik azt mondják, hogy ez csak drift az egész. A feladatok adottak voltak, és nem volt itt Ken Block híres operatőr csapata sem, hogy aztán összevágjanak egy ügyes kis videót, amiben minden tökéletesen sikerül.
Az edzésen és kvalifikáción bizony voltak versenyzők, akik eltévesztették a pálya vonalát, vagy rosszul csináltak feladatokat. Ez természetes. A pályabírók különböző zászlójelzésekkel közölték a hibákat vagy éppenséggel a tökéletes köröket. A hibák plusz másodperceket jelentettek a versenyben, amit a végén adtak az időhöz.
A küzdelemben mindkét pályát (bal/jobb) teljesíteni kellett, és az össz. idő számított.
Érdekes volt látni hogy a pályán folyamatosan változott az állás. Volt aki pl. a rajtnál előnyt szerzett, de aztán azt bukta a 8-as leírásánál. Sokat számított egy egy beragadás, kigyorsítás a kanyar kijövetelkor. Ahogy a versenyzőktől hallottuk a guminyomással is ment a taktikázás. Sokat számított a cél előtti hordó körüli forgást ki hogy csinálja. Niki ott mindig sokat bukott ugyanis egészen nagy ívben pörgött, míg a Focus szinte pár centire forgott a hordótól. Egyrészt gyönyörű látvány volt és nagyon gyors.
A döntők előtt következett a Drift-Taxi, ahol bárki átélheti az anyósülésen ülve, milyen is végig menni az adott pályán versenytempóban. Garantált a széles vigyor az autóból való kiszálláskor, és aki addig fázott az egy perc alatt leizzadt. Rögtön utána egy gumifüstölő versenyt láthattunk. Aminek értelme nem sok van, viszont az autók annál többet kaptak. A feladat gyökkettővel menni a bóják közt és addig füstöltetni a gumit ameddig az el nem durran. Az 50ezer forintos fődíjat Zahicki Zsolt (Zacc) nyerte, aki parádés műsort adott a közönségnek. Ott hagyva a pályán nem kis gumifüstöt, gumidarabokat és a hátsó lökőst, izzó kipufogó dobbal és méteres lángokkal távozott. A füstből szegény operatőrnek kijutott rendesen, ugyanis Zacc aszfaltra rajzolt karikájának középpontjában állt végig. Nem tudom mennyire sikerült a felvétel, kíváncsian várjuk.
Eközben a depó mellett hangnyomás- és autószépség-verseny fogadta a nézelődőket.
A gumifüstölés után jöhettek a döntők. Ahol már alapos pályaismerettel indultak a versenyzők.
Amatőrök közt
1. Ámon Olivér a bálna Mercivel.
2. Jász Attila (Jatis), de nem kis teljesítmény övezi ezt a helyezést. Ugyanis fék- és kormány-szervó nélkül terelgette a vasat egészen a dobogóig. (szerk. Így kellene Corrupted-nek is menni az onlájn versenyeken)
3. Turcsik Péter, aki számomra nem kis meglepetést okozva, Ladával állt ki a többiek ellen. Nagyon szép volt!
Szemtanúi lehettünk az amatőrök fejlődésének, hiszen ragyogóan jöttek fel, mint a higany. Iszonyú másodperces különbségek voltak a kvalifikáció és a döntős futamok ideje között egy – egy versenyzőnél.
A profiknál, szorosabb küzdelem volt az 1000 Eurós fődíjért + kiszállítás a lengyel sportágalapító Show-ra!
1. Mester János (Mester) , állhatott a dobogó legfelső fokára. Aki a labdás feladatnál nehezebb helyzetben volt, mivel a kabriónak eleve lentebb volt a hátulja.
2. Zahuczki Zsolt (Zacc), akinek nem csak a füstje nagy, hanem a lángja is.
3. Tóth Géza (Alapos), (a BMW-vel) sajnos be kellett érnie a 3. helyezéssel. Legközelebb biztos megpróbál fentebb végezni, hiszen a vezetési tudása neki is kiváló.
Remélhetőleg majd egyre többen kedvet kapnak ehhez a versenyhez, és bővül a versenyzők száma idővel. A dobogót nézve láthatjuk, hogy egy szériaautóval is van esély: Sokat számít a vezetési tudás, nem csak a sok száz lóerős, sokmillió forintos autó a lényeg. Sok Ken Block szintű pilóta szaladgál az utakon, csak nem mindenkinek van annyi pénze, hogy fél évente Youtube-os videokilppeket forgasson és egy neves rally versenyző árnyékában ismerté váljon a játékpiacon is. Egy másik fórumon olvastam anno, (mikor páran lehurrogtuk Ken Block-ot), hogy azokat a figurákat itthon egy tehetséges pilóta ugyanúgy megcsinálja. Ekkor jött a kemény válasz, hogy akkor miért nem csinálják? Hát tessék, most csinálták. Aki ott volt az láthatta, hogy akik rajthoz álltak (és lenyomták a feladatokat 60-80 mp alatt) odatették magukat rendesen. Minden tiszteletem előttük.
A rendezőknek is nagy köszönet, látszott hogy komoly munka volt a háttérben. Egy jól szervezett autós eseményen vehettünk részt.
Akik pedig megijedtek az időjárás miatt és félve otthon maradtak, azoknak üzenem legközelebb ne hagyják ki! Én kellemes percekkel gazdagodtam, és ha lesz alkalmam ismét ott leszek.
Az utolsó futam után, a széltől kicsit átfázva indultunk a parkolóba az autóhoz. Ahol egy drágassszág fogadott minket a kocsimmal pont szemben parkolva.
Készítettem videót is . Bár a minősége nem a legjobb mivel telefonnal készült, és nem tudtam zoom-olni.
A többi fényképet pedig ITT találjátok.
© Crazyman