Forza 4 Hírek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza 4 - talán most sikerült ami a 3-nál nem

Forza 4 - sikerül felülmúlni a 3. részt?

A cikkem írásakor, már nem volt embargó így özönlöttek az infók a játékról. Töménytelen videó, képek és infók. Csak majd győzzem szórni, ide a weboldalra.

Emiatt rögtön ide az elejére két dolgot beszúrnék, a többi videót az állandóan frissített Forza 4 hírekbe pakoltam. Kiderült az Autósimogató-ban kiállított autók típusai is.

Az Autóvista lista:

  • 2010 Ferrari 458 Italia
  • 2005 Ford Ford GT
  • 2010 Lexus LF-A
  • 2011 Mercedes-Benz SLS AMG
  • 2010 Aston Martin One-77
  • 2009 Bugatti Veyron 16.4
  • 1982 DeLorean DMC-12
  • 1957 Ferrari 250 Testa Rossa
  • 2011 Ferrari 599 GTO
  • 2009 Ferrari California
  • 2002 Ferrari Enzo Ferrari
  • 1995 Ferrari F50
  • 2010 Gumpert Apollo S
  • 2006 Hummer H1 Alpha
  • 2006 Koenigsegg CCX
  • 2008 Lamborghini Reventon
  • 1993 McLaren F1
  • 2005 Mercedes-Benz SLR
  • 2010 Morgan Aero SuperSports
  • 2009 Pagani Zonda Cinque Roadster
  • 2009 #9 Peugeot Sport Total 908
  • 2010 C8 Laviolette LM85
  • 2005 TVR Sagaris

Feloldható lesz:

  • 2554 AMG Transport Dynamics M12 Warthog FAV ("Halo" Warthog)
  • 1931 Bentley 8 Litre

Tehát essék szó többek közt arról, hogy mennyire fog majd minket lekötni a Forza 4. A cikk elolvasása után valószínűleg széles vigyor lesz majd arcodon, és talán még egy hangos YES is elhangzik. Szerintem nagyszerűt alkottak a srácok. Gondolom nem kevesen rágták a Turn10 fülét a Forza 3 karrier miatt. Az új dolgok közt is nagyszerű funkció a Rivális mód. Ez más játékokból talán már ismert..

Riválisok mód:

Ez a mód kombinációja a karriernek, a time trials-nak, és a multiplayer-nek. Ez lehetővé teszi, hogy barátaid ellen versenyezz, még akkor is, ha a barátaid offline vannak. A barátod autója a pályán egy szellemautó, de nem a klasszikus átlátszó "medúza" szellemautó. Ez egy teljesen élethű autó. Ahhoz hasonlóan jelenik meg, mint ahogy Forza 3 online versenyeken működik, ha a beállításokban az "ütközések ki” opciót választod. Tehát normálisan látod az ellenfél autóját, csak amikor közel érsz akkor átvált áttetszőre és úgymond keresztül tudsz menni rajta. Akik voltak már online versenyünkön azok tudják, hogy időmérőn is így megyünk. Így nincs sérülés, nincs szélárnyék, és nem tartod fel a másikat.

Automatikusan adja a riválist (általában az Xbox LIVE barátot), de te manuálisan is ki tudod választani a ranglistáról. A rivális legyőzésével bónusz krediteket kapsz az ellenfeled a ranglistán elfoglalt százalékos osztályozása alapján.

Ugyanakkor a legyőzött rivális kap egy üzenetet, hogy legyőzték és taposson a gázra, és döntse meg az idődet!.

Előre tudsz jutni a karrieredben és a fejlődésedben csak a Rivál módban is. Rival módban játszva ugyanúgy kapsz alap XP pontokat és kreditet, ahogy a karrier és multiplayer versenyekben.

7 versenycsatorna közül választhatunk. A legtöbb csatornát tíz esemény jellemzi.

Community Monthly

Ezen a csatornán hónapról hónapra változik az versenyek száma. Különböző korlátozású versenyek az alábbi versenyfajtákban: drift, track day, speciális futam, stb.  Ezen a csatornán találkozhatsz vezetési korlátozásokkal, mint a vezetés módja, osztályok, évjárat, stock only, stb. Vagy olyanok, mint a csak cockpit nézet, ABS nélkül, csak kézi váltás, és még sok hasonló. Azonban a legnagyobb különbség ezeken a versenyeken, hogy a Turn10 adja a versenyeket havonta.

TopGear

Ezeket a versenyeket a TopGear stábja választotta ki. Minden verseny korlátozva van speciális modellekre tuning nélkül. Ez nagyon hasonló a time trial versenyekhez a Forza 3-ban, de egy TopGear csavarral. Például ilyen, amikor egy kört kell menni a TopGear tesztpályán egy Kia-val. (erről videó)

Spec Hot Laps

Ebben a kategóriában minden verseny a motorsport öröksége vagy a nagyszerű autó és versenypálya párosítás alapján választották ki. Minden versenyen korlátozva van a modell és nincs tuning. Mint egy TopGear versenyen. Itt aztán tényleg csak a vezetési tudás fog számítani!

Open Time Attack

Minden verseny ebben a kategóriában az osztályokon alapul. Itt már lehet tuningolni, jutalmazza mind a tuningot mind a vezetési tudást. Ezekre a versenyekre építhetünk autókat, konkrétan adott pályára belőtt setup-al. Amit aztán megoszthatsz a klubtársakkal. A megosztott autóidat bárki használhatja a klubból, akár be vagy jelentkezve lájvra, akár nem.

Track Days

Mintha egy nyílt napon lennél a Hungaroringen. Általában egy közép vagy felső-kategóriás autóban ülsz, végtelen számú jóval alacsonyabb kategóriás ellen. A versenyek többsége a kategóriákon alapul, de néha tartalmaznak nagyon sepcifikus évjárat korlátozás is. Kettő különösen népszerű a Turn10-nél. Az egyik a Nürburgring Nordschleife  a másik a teljes Fujimi Kaido. A pályán a forgalom nagy, a körök hosszúak. Ezek a versenyek különösen trükkösek lehetnek.

Autocross

Ezek osztály alapú versenyek a versenypályákon. Ezeken a pályákon kapuk vannak. Ha elvéted a kaput időbüntetést kapsz.

Drift

A driftelés mindig is nagyon népszerű volt. Az új gumi modell kombinálva a vezetés szimulálásával a driftelést egy teljesen új szintre emeli – bonyolultabb, de ha ráérzel nem tudod abbahagyni majd.

Te is készíthetsz nyilvános versenyeket!

Ha játszottál a Forza valamelyik korábbi verziójával teljesen otthon leszel a lobbikban a Forza 4-ben is. Ami a következőképpen működik: “Create Race”itt van lehetőséged nyilvános futamot készíteni. A Forza 3-ban mindig csak privát futamokat tudtál készíteni. Ha a „Find Race”-re mész, lehetőséged van keresni a „user-Cearte Races” (felhasználók által készített futamokat). Általános kategóriák szerint tudsz keresni (pl.: körpálya, időmérő (timed) drag, drift, custom, stb.) vagy beállíthatsz további részletes keresést a kategóriákra, beállításokra. Pl.: részletes kereső szó (tag) tartalmazhat „legyen” osztály vagy „ne legyen” osztály szűrőket és részletes keresés a driftre tartalmazza az osztályt, a vezetés stílusát, és az ütközés módját.

Az „Autó Kedvtelés” (Vagy nem tudom, hogy magyarosítsam: car affinity) ? Hogyan igazodok a gyártókhoz?

A Forza Motorsport 2 és Forza Motorsport 3-ban két hasonló autó „car leveling” rendszer volt. Viszont ezek inkább az autók alkatrész gyártóinak és a velük szövetkezett autógyártók fejlesztő alkatrészeire vonatkozott. Minden autót 5 szintig lehet felvinni. Az 5. szintű autók biztosították a kedvezményes alkatrészeket a játékosoknak az adott gyártótól. 5. szintű autók megsokszorozása halmozta a kedvezményeket. A rendszer erőssége volt, hogy megerősödött, amikor kombinálták az Aukciós Házzal. Amíg ez a rendszer Aukciós Házzal való interakciókra sarkallt. Ha egy autó elérte az 5. szintet többé nem késztette semmi, hogy megtartsad azt. Valójában, ha meg akartad kapni a jutalmadat minden egyes levezetett mérföld után, váltanod kellett egy másik autóra, mely még nem volt 5. szintű.

A Forza4-ben nincs többé autószint. Most a játékosok gyártói speciális szinteket gyűjtenek, melyeket „Kedvtelés” (affinity) szinteknek hívnak. Ebben a rendszerben, ha BMW-vel versenyzel, BMW XP pontokat gyűjtesz. Tudsz vásárolni vagy eladni BMW-ket a BMW XP pontjaid változása nélkül. A BMW XP pontjaid csak a BMW-vel levezetett mérföldek növelésével változnak. Ez az XP pont vezet a gyártók speciális szintjeire. Ezek a szintek hatalmas gyártóspecifikus alkatrész vásárlási kedvezménnyel jutalmaznak (akár 100% ingyen alkatrésszel), széles készpénz bónusszal (150,000CR-ig), valamint jelvények és címerek, a Forza Player Card-hoz (bővebben lsd lentebb). 5. szintű gyártói „Kedvtelés” 30 perces versenyt tesz ki. Ez 100% alkatrész kedvezményt ad, kivéve a kerekekre, és a karosszéria elemekre. Ez biztosítja, hogy sok különböző alkatrész kombinációval szerezz tapasztalatot, pénz felhasználása nélkül. 5 autó szint helyett gyártónként 50 szintünk van.

Ez jó ötlet, eddig akik tuningot készítettek autókra, rengeteg ZS-t elköltöttek mire elégedetten hátra dőlhettek. Ha eléred ezt a szintet egy autónál, akkor már nem kell aggódni az alkatrészek ára miatt.

Alapvetően a célunk az affinity rendszerben: A) ösztönzést nyújtani a játékosoknak, hogy hűségesek legyenek kedvenc autóikhoz, vagy gyártóikhoz. és B) lehetővé tenni, hogy a játékos a közösségnek megmutathatja a büszkeségeit az új játékosi kártyán keresztül.

A Dög unalmas karrier mód most hogyan változik?

  1. Gyorsabb eljuthatunk az 50. szinthez a Forza4-ben. A játékosok szintelérése még mindig az elsőrendű ajándék az autójutalmazási rendszerben, inkább tovább növelték a szinthatárt
  1. Szinthatár 150! sokan közületek valószínűleg régóta elérték az 50. szintet. A megnövelt jutalmazási rendszerrel, sokkal hamarabb érheted el az 50. szintet. A Forza3 bejelentkezési adataidat használja, kialakítva egy új játékos szintű mérföldkövet. A cél, a játékosok kevesebb, mint 1 százaléka érje el a 150. szintet 24 hónapon belül. Más szavakkal, a max. játékosi szint elérése a Forza4-ben még a legelkötelezettebb játékosoknak is sokáig fog tartani.
  2. Ajándék autó lehetőségek szintenként: a forza3-ban amikor elértél egy szintet adtak egy ajándékautót. A Forza4-ben választhatsz számtalan ajándék autó közül minden szinten az 50. szintig. 50-150. szintig hatalmas bonuszt kapsz (100,000CR-től 350,000CR-ig, a szintek alapján).
  3. Játékos kártya: a Forza játékos kártya számos autó „Kedvtelés”-hez kötött Jelvény és Cím lehetőségeket tartalmaz, World Tour állapota és természetesen a játékosi szintektől függően. A játékos kártya mindig megmutatja, hogy éppen melyik szinten játszol. Ez kihívási jogokat ad. Valószínűleg sok barátra lelsz a 20-30 szinteken. Ellenben a keményvonalas Forza rajongókat az 50-75 szintek körül találod. Aki 100. szint körül jár, az már rengeteg időt ölt bele. A Turn10 szerint hónapokig senki nem fogja elérni a 100. szintet. (Szerintük. Ugye Ákos, Schumi? haha)

Jelvények és rangok?

A korábban említett Forza4 játékos kártyán, majdnem 400 apró grafikus jel van, Jelvénynek hívják őket. Ezek cserélhetőek a Profilod felületén. Néhány Jelvény zárolt alapértelmezésű, mint pl,az országok zászlói. A legtöbb nem zárolt, és különböző tevékenységeket mutat a játékban vagy a közösségben.

Néhány fejlődés alapú. Mások többnyire nem szokványosak. Számos darabnak van több szintje is. Például: minden gyártói „Kedvtelés” Jelvénynek 3 szintje van. BMW rajongó leszel elérve a BMW „Kedvtelés” 1. szintjét. A 2. vagy 3. BMW Jelvény és Cím eléréséhez, el kell érned a BMW  10 és 25. szintjét. Ez nem is feladat. Bármelyik gyártó 50. „Kedvtelés” szintjének elérése legalább olyan nagy teljesítmény, mint Jelvény és Cím fejlődése.

Ahogy közeledik a dátum és csak jönnek a szebbnél szebb képek a játékról egyre izgatottabban várjuk a játékot. Ahogy ebből a cikkből is kiderül, nem lesz olyan unalmas, mint a Forza 3. Több kihívás, több elérhető szint, lesz miért küzdeni. Ez a Single játékmódot bőven élvezetessé teszi egy időre, így nem lesz az mint a 3. résznél. Ez viszont egy kicsit aggaszt is, lehet hogy emiatt megcsappan sokaknál a közösségi verseny iránti érdeklődés akár ezen az oldalon is.
Majd meglátjuk!

Két dolgot ne felejtsetek el!

  • Október elején demó! Gold tagoknak: 3.-án, Silver tagoknak: 7.-én!
  • Ha tetszett a cikk, akkor Lájkoljátok! Köszönöm

© Crazyman

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!