FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Suzuki SX4 Cup

Tartalomjegyzék

 

HawkStorne

Újabb versenyen vagyunk túl, ami ugyancsak Amerikában zajlott. Hasonlóan a múlt heti cikkem elejéhez, most sem volt másképp: zajlottak rendesen az események. Már az időmérő után megtréfált a törnten minket, mivel két versenyző (Pityexx és Zsozsa) sem tudott a lobbijába csatlakozni, így ők a B lobbiból az A lobbiban találták magukat, míg Cool (itt is köszönjük!) felajánlotta, hogy akkor ő csatlakozik a B lobbiba, hogy kellő számú versenyző legyen mindkettőben.

Így mindannyian el tudtunk indulni és ezt követően („tükör problémák” és Lag miatt kétszer újraindítva) az A lobbi rajtja jól és problémamentesen sikerült, de ez csak a második kanyarig tartott, ahol Lemur kiforgatta Jamest (lásd. óvás). Majd az első kör végén is történt egy incidens, ahol Lemur túltolta kicsit a célegyenesre vezető jobbost, így a falnak csapódott, a következő pillanatban pedig belerongyolt James és RnM777 is.

  Óvás 1 Óvás 2
 

 

A baleset miatt bekövetkezett problémák után a mezőny szépen belehúzott – végre versenyeztünk! Ekkor én vezettem, de Fusy0N néhány körrel később átvette tőlem a vezető pozíciót. Mögöttünk is folytak a pozíció harcok, mivel senki sem szakadt el különösebben az előtte, vagy mögötte haladótól. Bár voltak kisebb koccanások, de ezt még abban a pillanatban tisztázták is egymás között az érintettek. Aztán a 10. körben bekövetkezett Safety Car alatt voltak néhányan, akik pont az esemény előtt voltak kint a boxban, így nagy reményekkel várhatták immáron friss gumikon az újraindítást. Ez a 12. körben meg is történt és szépen újrarajtolt mindenki. Innentől kezdve – beleértve a boxkiállásokat is – folyamatos csaták folytak szinte minden pozícióban a leintés pillanatáig.

Bár tipikusan olyan pályán futottunk, ahol jellemzőek a borulások, ez mégsem volt jellemző a hétvégén. Kivéve talán egy esetet: Fusy0N-ét, aki az utolsó előtti körben produkált kettőt is, de ettől független szépen visszahozta magát szinte pillanatok alatt az 5. pozícióba a verseny végéig.

Ahogy már korábban írtam, egy óvást kaptam (illetve 2-őt az 1-ben) QuotedLemur7-tól:

„Óvást nyújtok be magam ellen, mert a mai Suzuki futamon a rajt után a második kanyarban féktávon ütköztem James19931125-el, aki így több pozíciót is veszített miattam. Utána a kör végén, a célegyenes ráfordító kanyarban nekicsúsztam a falnak, az autóm visszapördült a pályára, emiatt ütköztem James19931125, és RnM777 autójával, jelentős károkat okozva a csapattársaknak. Kérem az esetek kivizsgálását, valamint az érintettektől ezúton is elnézést kérek!

Üdv. Lemur”

Az esete(ke)t kivizsgálva az első kiforgatós incidens miatt – az OVÁSZ értelmében – 3 rajthelyes büntetésben részesítem Lemur-t, mivel nem adta vissza a pozíciót Jamesnek, aki a kör második felére megint mögötte autózott. A falba csapódás miatti balesetet viszont versenybalesetnek minősítem, mivel a nagy tempó miatt egyrészt elkerülhetetlen volt, másrészt senki nem tehetett róla – egyszerűen megtörtént.

És végül jöjjön egy kép Nakano dizájnjáról, mert amikor megláttam a visszajátszás megtekintése során, én személy szerint igencsak meghatódtam!

Rest in Peace Paul Walker!

Az eredmények érvényesek, Mindenkinek gratulálok!

@HawkStorne


 

IceSanyi

Azt se tudom, hogy hol kezdjem az élménybeszámolómat. A vasárnapi verseny sokunk számára egy jó darabig emlékezetes lesz. Oldalakat tudnék írni, de félő, hogy olyan hosszúra sikerülne, hogy azt már el se olvasnátok, így megpróbálom egy pár mondatban összefoglalni a történteket.

Ezen a héten a két U.F.O  CoolG és Lacamester teljesen felkészületlenül érkeztek a versenyre. Én vettem a fáradtságot, és gyakorlásképpen lefutottam a táv felét, csak, hogy lássam, mit bírnak a gumik, és belőjem a váltót. Ezeknek köszönhetően versenyképesnek bizonyultam a már korábban említett csapattársakkal szemben.

A rajtot jobban sikerült elkapnom,  mint az előttem rajtoló Cool-nak, (gondolom az is közrejátszott, hogy lobbi vezetőként én számoltam vissza) és így elsőként fordulhattam az egyes kanyarban. Ezt a pozíciót egyszer elvette tőlem Cool, de mire a 10. körbe bejött a safety car, sikerült visszaszereznem, és ezzel én vettem át a safety car szerepét. Az első pár körben két pilóta is felborult a pályán, így mire elértünk a 10. körig, már lekörözés is történt. Az OVÁSZ értelmében" a safety car alatt a lekörözött pilóta visszaveheti a körét" ennek köszönhetően csak a 13. kör végén tudod kimenni a SC. Azonban még a motort se tudta leállítani, ugyanis fél kör múlva egy balesetnek köszönhetően a versenyzők visszahívták a pályára, és itt jött a csavar!!! Az OVÁSZ kimondja, hogy az SC alatt csak a balesetben sérült versenyzők mehetnek ki a boxba, és ez nem számít bele a kötelező box kiállásba. Igen, ám de nem volt kötelező box kiállás. Vagyis ameddig a sérült autók kimentek, mi a pályán maradtunk 70%-ig kopott gumival, amikor is egy újabb OVÁSZ szabályt kellet betartani, és pedig, hogy a mezőny megvárja, míg a boxból kijött autók felzárkóznak! Tehát...

11 autóból az első 8, 70%-os gumin volt és alig várta, hogy végre kimehessen a boxba, míg az utolsó 3 autó már felzárkózva, friss gumin volt. Sejtitek, hogy ezután megkezdődött a hajsza! KB 13 körünk volt arra, hogy ledolgozzunk 1.5-2 kilométer hátrányt. A mezőnyben mindenhol eszméletlen csaták voltak, és az elől haladó Crazyt se volt könnyű megelőzni, ugyanis nem volt köteles elengedni a mezőnyt, mert nem volt körhátrányban, csak éppen az egyike volt annak a 3 versenyzőnek akik kimehettek az SC alatt kereket cserélni. Teljesen szabályosan és azért nem túl erőszakosan, de igenis védte a pozícióját.

Ez alatt Egy apró hibámnak köszönhetően Cool megelőzött és kb. 500 méteres előnyt autózott ki magának. Én a harmadik helyen autóztam, míg a 4. helyen Laca esett a nyakamba. Ami ezután jött azt már nem lehet igazából szavakba önteni. Akkora csatát vívtunk a dobogó második fokáig, a célegyenesig, hogy pfuuuuu. Miért a másodikig? Mert eközben a második helyen autózó Cool az utolsó pár körben kicsit túlfeszítette a húrt. Akkora előnye volt, hogy mehetett volna biztonsági köröket, pláne, hogy mi Lacával elvoltunk egymással. De nem ezt tette. Gondolom elkezdett versenyezni az idővel (ahogy az ilyenkor lenni szokott) és a célegyenes ráfordító kanyarban felborult.

A többiek nevében sajnos nem tudok élménybeszámolót tartani, és csak remélni tudom, hogy a hozzászólásoknál ezt megteszik ők maguk. Azt azonban érezni, és hallani lehetett, hogy mindenhol dúltak a csaták.

Örülök, hogy a "váratlan esemény" szabályunk ismét remekül vizsgázott, hiszen megint még izgalmasabbá tette a versenyt, hiszen nincs annál rosszabb, mikor egy szétszakadt mezőnyben egyedül autózik a pilóta.

Óvás nálunk nem volt. Ennek értelmében az eredmények érvényesek, mindenkinek Gratulálunk. Nakanonak a festésért, külön gratula. 

 

  

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!