FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Clio Cupa 2.

Tartalomjegyzék

1. Indianapolis GP

Mindenki izgatottan várta a szombat délutánt. Jómagam annyira, hogy még a kezdési dátumot is elnéztem. A csapat Facebook oldalára is tévesen írtam ki a kezdést. SŐrT! A lobbit is megcsináltam akkorra és csak lestem, hogy kb. 10 ember van lájvon.Benéztem. Nem kicsit, nagyon... Írnék párszót a saját lobbimról, aztán Laller hosszabb írását olvashatjuk az ő lobbijáról.

Összegyűltünk a megfelelő időpontban és megkezdődött az időmérő. Ezt már rutinból tolta mindenki, az esetleges felmerülő kérdések már a futamra vonatkoztak. Ugyanis két új szabály is van a versenyen.

FRH Clio2 repülőrajt1. Az egyik a repülőrajt, amit eddig csak a NASCAR futamokon alkalmaztunk nagy sikerrel. Igazából itt a rajtrács formációjának megtartása és a beragadás esélye tette izgalmassá a dolgot.  Az egyik rajtnál volt egy hatalmas LAG valaki részéről, de ezenkívül minden rendben lezajlott. Talán ezrednyi kiugrások voltak rajtnál, de ezeket nem büntettem. A lobbiban lévők fegyelmezetten viselkedtek és az első autó is határozottan indította  a futamot.

2. A másik a Safety Car. Amit nem kellett behívni. A hétvégén megrendezett 10 futamból (5 lobbiban) csak egy lobbiban volt Safety Car, az enyémben. Viszont az mindenképpen tanulságos volt.
Nem volt egyértelmű az első autó számára, hogy honnan nyomhatja a gázt. Nem gond hiszen most tanuljuk, új a dolog. Tehát úgy kell elképzelni az első helyezettnek (aki átveszi a SC szerepét) mintha ott lenne előtte egy autó. Ha felzárkózik a mezőny mire a boxutca bejáratához érünk akkor kimegy az SC. Tehát az első autó amint a boxutca bejárathoz ér, a hangos GO-GO szavak kíséretében odaléphet a vasnak. NEM a célvonaltól, hanem a boxutca bejárattól kezdődően.
A másik dolog ezzel kapcsolatban. Tudjátok, hogy a versenykiírásban mindig is a korlátozások szoktak szerepelni a versennyel kapcsolatban.  A korlátozások közt pedig NEM szerepel, hogy SC alatt nem lehetne kimenni a boxutcába. Természetesen aki akar az kimehet. Ez is újabb taktikára ad lehetőséget a kötelező boxkiállás miatt.

A futamok nagyon szorosak voltak, végig akcióztak a versenyzők. Ment a csata  folyamatosan. Nagyon jó lobbit sikerült összerakni, nem igazán szakadtunk el egymástól. Óvást senki nem nyújtott be így az eredmények véglegesek. Az új versenyzők is példamutatóan viselkedtek, köszönjük nekik!

A befutó nálunk két poziciónál is szorosra sikerült, a képek láttán el tudja képzelni milyen csata ment végig a futamon. Személy szerint én köszönöm manDraGon-nak, korrekt ellenfél!

033 FRH Crazyman - 013 Csabiapu 096 X Kicsi X - 095 Sergeant Landa

és most következzék Laller írása:

Üdvözlöm az Urakat!

Elérkezett ismét a Clio kupa, melyből egy sorozat idén tavasszal már lefutott. Aki részt vett rajta az év első harmadában az tudhatta, hogy élménydús és jó hangulatú futamok várnak ránk most is.

Két esemény miatt várta mindenki a szombatot. Az első a névnapom (nem Patrícia vagyok, ha megnézted a naptárban), a második pedig a Clio futam.

A mezőny felfrissült, köszönhetően az azóta csatlakozott versenyzőknek, és ez mindig jót tesz egy sorozatnak. Így lett ez most is. Lássuk akkor egy pár mondatban, mi is történt ezen a meleg szombat délutánon, ahol nevében hideg Ice Sanyi oly lelkesen osztogatta a „bio-szondát”.

A futam a méltán híres Indianapolis GP pályán került megrendezésre. Az USA-ban az első kifejezetten autóversenyre épült versenypályát 1909 augusztusában használták először. A kezdetben kátránnyal és kaviccsal leszórt pályán gyakran történtek halálos balesetek a versenyzőkkel és nézőkkel egyaránt. A Forma-1 számára 1998-ban alakítottak ki a pálya közepén egy belső pályát, mely a rajt-célegyenes erejéig az oválon vezetett.

Emlékeztek még a baguettes nénire? Na ő most nem jött el….(szerk. érdemes elolvasni Laller előző Clio beszámolóit is)

Elővettem és leporoltam az eddig csak bevásárlásokhoz használt kisautót, melyre vasalódeszkából hátsó szárnyat építettem és egy pár kör erejéig versenyzőnek képzelhettem magam.

Az első futam rajtsorrendje szokás szerint az időmérőn futott leggyorsabb kör alapján került megállapításra. A rövid felkészülési idő, amit erre a versenyre szántam, megbosszulta magát, így Én jól megérdemelten a kilencedik helyről indulhattam. A felvezető kör után repülőrajttal indult a verseny, ami számomra még szokatlan volt. Koncentráltam a felvezető kör alatt, hogy ne amortizáljam le még verseny előtt a nagy nehezen Amerikába szállított családi kisautót.

Az első három rajtpozíciót a felvezető körben 1. magyar-számítógép-meghajtóprogram, 2. Lancelot, 3. Coooooool foglalhatta el. A Go-Go-Go nevű nemes feladat HUNPc-re várt, melyet feszült csönd előzött meg.

Elhangzott a rajtra felszólító csatakiáltás és mindenki beletaposott a „gázba”. Az első kanyarig minden rendben is zajlott. Itt HunXxjajjdebonyolult, Ice és Williams matricát cseréltek, de komolyabb anyagi kár nem keletkezett.

Az első négy kanyarban a mezőny második fele kemény volt, mint a bóti zsír. Méterről méterre cserélődtek a pozíciók. Itt optimista versenytársunk Fridzsimen és minden internetünk őre Tyrtaios (ezután csak Tvrtko) is igyekezett bizonyítani, hogy él bennük a küzdő szellem. Tvrtko pl. Norbisan a füvön próbált meg fékezni és éppen-éppen nem lett belőle Kapocs Zsóka. Megúszta!

Az oválra ráfordulva egy jobb kigyorsításnak köszönhetően sikerült Ice-t legyorsulnom, így visszaszereztem a kavarodásban elvesztett 9. helyem. Két kanyarral később pedig HunXxjajjdebonyolult került a célkeresztbe és köszönhetően annak, hogy elrontotta a féktávot sikerül a 8. helyre feljönnöm. Előttem Swenson és Williams iszonyat zőőd autója csatázott egymással a 4. helyért.

A kötelező bokszkiállásokat Effendi kezdte meg a 2. kör végén. Williams a 4. kör végén kicsit bal első kerékkel megcsípte a füvet, így elment mellette Swenson és jómagam is. Ekkorra a mezőny kicsit szétszóródva beállt a lakodalmakról ismert vonatozós helyzetbe, leszámítva a taktika részét képező bokszkiállásos visszaérkezéseket, melyeknél néha be-bevillant a beszarásjelző.

A 7. körben Lapi a 9. helyen lapítva figyelte Effendi és Williams csatáját, hátha ölébe hullik 1-2 helyezés. A nagy széles pályának és tökéletes úri neveltetésének köszönhetően Effendi megelőzte Williamst, oda taszítva azt Lapi „karjaiba”. A 8. kör végén Lapinak esélye volt megelőzni Williams mestert az ovál szakaszon, de a kis rusnya zöld Clio bebizonyította, hogy nem éretlen, csak simán zöld. Eközben nekem a 2. helyen az járt a fejemben, hogy nem rontottam-e el, hogy a végére hagyom a bokszkiállást. Pillanatnyilag örültem a 2. helynek, de tudtam, hogy ez csak illúzió, amint kiállok el lesz húzva a szám széle. A 13. körben még a látványosságot megint csak Williams és Effendi szolgáltatta, ahogy fűzték egymás után a kanyarokat egymás idegein táncolva.

Én a 13. körben mentem ki a bokszba, gondoltam kipróbálom ezt a szélsőséges taktikát. A szerelőim szerintem már le is tettek rólam, mert ücsörögve és szundikálva fogadtak. Lehet csak az időeltolódás tett be nekik, de nagyon lassúnak tűnt a bokszban töltött 1,5 hét. Nem jött be a taktika. A 8. helyre tudtam visszajönni. Siralmas. A 14. körben Williams mellett el tudott végre menni Lapi, így behúzhatta a 6. helyet, egy kicsit még izgalmassá téve Effendi befutóját. Az élen HUNPc futott be senkitől sem zavartatva. Mögötte Cool érkezett a 2. helyen, majd pedig Lancelot a 3.-ra.

Rövid szusszanás, elgondolkozás az első futamon történteken és a taktikán, majd következett a második futam a fordított rajtsorrenddel. Esélyt adva a hozzám hasonló lelkes amatőr versenyzőknek, hogy egy kicsit az élmezőnyben haladhassanak.

A második futam is repülő rajttal indult talpig jókedvben, hiszen még fülünkben csengett Fridzsi szünetbéli, optimista gondolatmenete a rá váró szörnyűségekről. Ice óvatosan teljesítette a felvezető kört, nehogy felmelegedjenek a gumik és használhatatlanná váljon számára a kis Francia rettenet. Az 1. helyen Tvrtko vezette a mezőnyt a rajt felé és az ő szájából várta mindenki a startpisztoly hangját.

Az első kanyar meghozta a várva várt izgalmakat. Swenson kapott egy combost HunXxjajjdebonyolult-tól, majd mire összeszedte az asszonytól kölcsönkapott, svájci frank hiteles narancsszínű szörnyeteget, már a 10. helyen találta magát.

Én a szerencsének köszönhetően 2. helyen találtam magam közvetlenül a már sokat emlegetett iszonyat zöld Clio mögött. (a tv-m azóta duzzog, nem hajlandó a zöldet megjeleníteni)

Ekkor csak két dolog járt a fejemben. Az egyik, hogy ne bocsátkozzak Williams-el olyan csatába, amivel összetöröm a kocsit és pozíciókat veszíthetek. A másik pedig, hogy vajon maradt-e a kókuszgolyóból, amit az asszony csinált a névnapomra.

FRH Clio Indianapolis GPSwenson és Effendi pörgős látványelemekkel tarkított csatát mutatott be. Szó szerint pörgőset, mert Swenson meg is pörgött.  A forgás végén Lapi még eltalálta a Clio formás kis farát, biztos ami biztos alapon. Az eddig csak festésében narancssárga Clio most már törésmutatóiban is narancssárga színekben pompázott. Előrébb Ice és Cool apró koccokkal jelezték egymásnak, hogy mindketten igényt tartanak a 4. helyre. Ezt kihasználva HUNPc bugyirózsaszín Cliója megelőzte a két kiskakast, elment HunXxjajjdebonyolult mellett is és utánam eredt. Gondoltam nem sok van már hátra a 2. helyen történő kocsikázásnak, ezért az oválban kiintettem a közönségnek kicsit ünnepeltetve magam. Fridzsi a 4. körben kilátogatott a bokszutcába letudva a 60.000-es kötelező szervizt. A következő körökben persze mindenki vívta a saját csatáját és iszonyat koncentráltan rótta a köröket, leszámítva HUNPc 1-2 beragadását az amúgy bólyákkal elkerített ragadós részbe.

Ugorjunk egy kicsit. A 12. körben Fridzsi kicsit alzheimer kórós, iszákos őrangyala megint magára hagyta versenyző társunkat, így mint ahogy a videó is mutatja, nyíl egyenesen a falba rongyolt.

Versenyzőnk itt nem adta fel. Életet lehelt a kontrollerbe és füstölögve tovább hajtott. Még a bokszba sem ment be, hogy az utolsó pár körben egy kicsit érezhesse, mennyire vezethetetlen lett az amúgy kezes kis jószág. Fridzsi őrangyala ekkor nyilván Swensonéval röhöghetett, mert amint a videón is látszik, Ice előtt nyílegyenesen Ő is belehajtott a falba. Ennek okát nem tudom. Hátha Swenson majd elmeséli.

Icesanyi cimborám ekkorra már annyira kész volt a látottaktól, hogy azon túl, hogy nem találta a sebességeket a Clio-ban, nem bírta szó nélkül hagyni Fridzsi balszerencséjét. Persze csak az Ő közvetlen humorával fűszerezve. Volt minden: „Felrobbant a poroltó, vagy miért füstölsz?”, „A célban majd a környezetvédők várnak, mert kitágítottad az ózonlyukat..”. csak, hogy egy-két gyöngyszemet említsek a beszólásokból. Nekem úgy tűnt, hogy Fridzsi egy kicsit magára vette, de abban mindannyian egyet értettünk, hogy ekkora pech sorozaton már csak röhögni lehet. Keseregni semmiképpen sem.

A vidámkodás közben elérkezett a befutó is. Az 1. helyen CoolG, a 2.-on Williams, a 3.-on pedig jómagam szeltük át a híres Indianapolis-i célvonalat.

Korrekt és élménydús versenyen vagyunk túl, megfelelő alapot szolgáltatva a következő szombati futamnak.

© Üdv. Laller075

GRATULÁLOK MINDENKINEK AZ EREDMÉNYEKHEZ!!!

FRH Clio Indianapolis GP

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!