FRH találkozó Endurance!
Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...
Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait
Teher- robogó? Kubo!
Le Mans 4H Emléklapok
Nagy nap, hiszen kettő említésre méltó esemény is történt ezen a napon. Először...
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...
18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...
A hachiroku (ez a Corolla GT beceneve, az AE86 gyári kód japán számneveiből: hachi: 8 roku:...
BMW Car Dashboard Design Mindent a szemnek...
Forza 6 Demo Szerintem...
Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...
Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...
WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...
Trófea feleség Bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy
Új FRH ajándéktárgyak!
A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...
Racers for Race
Ismét Supercar találkozót rendeztek a Japánok, Fuji hegy lábánál.. A találkozó résztvevői:...
Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...
2014 Összefoglaló
Újabb PRH autók a KlubGarázsban!!! Kettő vas került fel, amit használjatok bátran!
Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...
Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...
Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.
Jelentkezz stafftagnak és segítsd Te is a csapat működését! Szívesen segítenél az FRH...
FRH JÁTÉK! Sorsolás
Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...
Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...
FRH Örökranglista 2013 Egy korszak ismét "lezárult" a csapat számára... Táblázat...
GT Open - festőverseny Szavazz te is!
Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...
UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!
Régen hallottunk Galáról Most nem csak a köridőzés hanyagolásáról van szó...
Igen, jól látod kedves barátom! Hiába csóválod a fejed, hogy ez lehetetlen, meg biztos jól...
Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!
Forza és én... Egy lelkes Forza rajongó írását olvashatjátok. Ami az FM3 és...
Ünnepi ADOMÁNYOZÁS! ODAÉRT AZ ADOMÁNY!
Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye
Staff Team BT
Zengő Roadshow Hatvan Összefoglaló
Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!
ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5
Egy önzetlen felajánlás Szeretném megköszönni a Black Ball Sharks biliárd csapatnak és személy...
FRH és a Forza 6
Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...
Trollok útján bringával 80-nal rükvercben Te be tudnád vállalni?
Michelisz Norbi itthon! 2 Tegnap délelőtt hívott Sanya, hogy ha ideje engedi akkor találkozni...
A Nagy Futam
Megjelenés december 6-án, tehát a Mitulás Báti hozza! A Microsoft bejelentette az új...
A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...
Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...
Újabb autók a PRH SHOP-ban!!! Primordial Racing Hungary Kettő vas került fel, amit használjatok...
Elkészültek az FRH emléklapok Végre...
Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...
Nagy Futam II Infiniti Red Bull Renault
DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!
FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!
Kagylóülésből kagylóülésbe… Sokan úgy tekintenek a számítógépes/konzolos...
MIGREN csapattársunk új FRH lógói. A kirakatomban megtaláljátok. FRH csapattagoknak elküldöm...
Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...
FIGYELEM! A napokban két Xbox Live profilfeltörésről is olvastam.
Magyarországon? Élménybeszámoló
MIDEX Cered RS 2014.04.12-13
FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...
Az INTERNATIONAL SUPERSTARS SERIES egy az FG GROUP által szervezett versenysorozat, mely 500...
Szilveszter Rally 2013 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor Lada 21074
Game Day Köridő Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...
Luxus telefont ad ki a Lamborghini Te előrendelsz?
WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....
Nincs füst, nincs zaj...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...
Bemutatkozik a Zengő Junior Team! A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...
A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...
Riport Ray Mesterrel Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...
Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...
THE END
GT Open - Festőverseny Sorsolás!
Szirák RS 2014.05.23 - 24.
A PRH csapat garázsából kigördült az első Forza 4-es autó. Ami rögtön átszállításra került a...
Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér
Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...
TORA 24 órás verseny (FRISSÍTVE! 09.16.)Van aki hallott a dologról, van aki nem. Egy biztos nem...
Forza 4 Örökranglista Mivel tegnap volt pontosan 6 hónapja (fél éve), hogy megjelent a...
FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!
Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...
B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...
A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...
Maximulator bemutató Nem olyan régen kaptunk egy megkeresést a Maximulator csapatától,...
Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...
Mikulás teszt! Melyik jobb BMW? Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig,...
Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...
Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...
Belgiumban található a Toyota ezen példánya. 25 éve pihen egy pincében gyári állapotban. 86-os kiadás, az órában 48 Km. Nézzétek meg, hogy milyen állapotban van. Szerintem elképesztő. Figyeljétek a fényezést, az alkatrészeket, stb.Amúgy miért pont ezt a típust választotta a névtelen tulajdonos? Valami hihetetlen szeretett vagy imádat kellett. Hiszen amikor elkezdték gyártani, egy családi kis autó volt. Aztán eltelt 15 év, és az ezredforduló környékén kultusztárgy lett Japánban.
Anno senki sem gondolta, hogy napjainkban sokan felkapják majd a fejüket a "hacsi" szó hallatán.Manapság minden országban találunk olyan ember csoportokat akik istenítik, bálványozzák ezt a típust.
Talán a 80'-as évek körül indulhatott a tervezése az autónak (amit Karotta csak úgy nevez "japánban gyártott Zsiguli"). Egy egyszerű, orrmotoros, hátsókerék meghajtású, könnyű családi autónak indult. Az 1,6-os 16 szelepes motor 120 Le körül mozog. Különlegességei, az első - hátsó tárcsafékek, és hogy a merev tengelybe sperrdiffit pakoltak. Kormányszervót viszont ne keresünk, az kimaradt.
Itt tennék egy kis kitérőt. Akit nem érdekel az ugorjon egyből a képekre.
Miért is olyan különleges ez a sperrdiffi, ami az önzáró differenciálmű (A sperren németül zárni, Differenzialsperre).
Abban az időben ez volt az első autó amibe gyárilag bekerült. Így aki egy ilyen autó tulajdonosa volt, az elmondhatta hogy az első szériagyártású driftképes autó gazdája (csak persze akkor még nem ez volt az első szempont). Sokan esküsznek rá, hogy mai napig a legjobb tanuló drift autó
Azt tudjuk hogy differenciálműre szükség van. Hiszen az kanyaríven futó kerekek, külső és belső íven más fordulatszámmal pörögnek, ezt hivatott kiegyenlíteni a differenciálmű. (Aki ezen már túl van az ugorja át ezt a videót. Igaz angol nyelvű, de szerintem még akkor is érthető ha levesszük a hangot.)
Ugyanakkor ez nem mindig jó. Gondolom sokan tapasztalták már mi is történik (álló, két kerék hajtású autónál) mikor az egyik kerék pl. jégen van. A jégen lévő kerék könnyen elforoghat, emiatt az összes nyomaték arra a kerékre jut, miközben a másik kerék állva marad vagy éppen csak gördül.
Hívhatjuk a szomszédot vagy akit tudunk, segítsen megtolni.
Ugyan ez lép fel, ha beesünk egy tempósabb, sodrósabb kanyarba. Ugyanis a belső íven futó kerékre nem jut súly. Elkönnyül, sok esetben a levegőbe emelkedik, emiatt könnyebben el tud pörögni és szintén az összes nyomatékot ide fogja leadni a diffi. Ez lassuláshoz vezet. Ugyanígy elképzelhetünk egy nagyon erős autót rajtnál. Ahol az elpörgő kerékre fog jutni a több nyomaték, adott a rossz rajt és az egyenetlen nyomatékelosztás miatt a kezünk alatt rángatózó kormány.
Na itt jön képbe a sperrdifi (a fajtáira nem térnék ki). Ennél amint különbség van a két kerék közt, abban a pillanatban megszorul a difi ("zár") és a lassabb, jobban letapadt kerékre megy a nyomaték nagyobb része. Így ha egy kerék levegőben van, pl. megdobja egy bucka vagy rázókő, akkor is van hajtás a másik keréken. Nem csak itt jelentkezik az előnye, hogy állandó hajtást kapunk mindkét kerékre. Szerintem sokan szeretjük ha egy autót nem csak a kormánnyal terelgetünk. A kormány tekerése mellett a gázpedállal játszva sokkal könnyebben terelhetjük az autó hátulját és ezáltal fordíthatjuk a megfelelő kanyarívre. Enélkül a difi nélkül ez nem lenne lehetséges.
Nos emiatt volt olyan különleges, és a mai napig közkedvelt ez a típus. Most akkor következzenek a képek arról az autóról ami 25 éve "porosodik" egy garázsban. Szerintem magukért beszélnek.
@ Crazyman