Forza 5 Hírek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza 5 - Road America Booster Pack

Road America Booster Pack

Új pálya mellé új autók is dukálnak!

 

 

 

 

Autók:

2006 #2 Audi Sport North America R8

Hét év versenyzésben töltött idő során az R8 ötször nyerte meg a világhírű 24 órás Le Mans versenyt (partnerként a Bentley’s Speed 8 LMP autóban is ezt a motort használták, amivel további egy győzelmet arattak) és tartja a pályacsúcsot is, mely az Audit a valaha volt második legsikeresebb gyártóvá tette a Le Mans szériában. De mi is teszi ennyire speciálissá az R8-at? Először is a rendkívül erős V8-as, 3.5 literes, duplaturbós motorja, több mint 620 lóerőt produkálva egy olyan felépítmény számára, ami kevesebb, mint 1 tonnát nyom. A másik tényező pedig előrelátó mérnöki hozzáállás és fejlesztés, amely a hosszú távú versenyzésre építve gyorsan beszerelhető, vagy cserélhető alkatrészeket és részelemeket tervezett, így az R8 a karrierje során ebből tudott nagy hasznot húzni. 2006-ig tartott a sikersorozat, amikor az Audi nyugdíjazta a #2 R8-ast, helyébe állítva az új fejlesztésű dízelüzemű R10-est.

 

1995 Chevrolet Corvette ZR-1

A C4 Corvette-el kapcsolatban a figyelem a nevéhez nem illően már egy ideje lankadt, mikor bemutatták a ZR-1 modellt. A standard C4 L98 V8-assal az autótulajok kb. 275 lóerőt kaptak, a GM vezetői pedig frászt, látván, hogy a japánok mit hagytak az amerikai sport autó piacra. Elkerülvén a lehetőségét, hogy a Honda, vagy Toyota által készített erőforrás elriassza a Corvette vásárlóit, a GM felkérte a „haverokat” a Lotusnál, hogy tervezzenek egy új motort. Az ötlet, hogy megalkossák a világ leggyorsabb sorozatgyártású autóját eredményezte az LT5 jelzésű fejlesztést, ami alumínium blokkos V8-as volt, 4 vezérműtengellyel és 32 szeleppel. Így már 405 paci rejtőzött a motorháztető alatt, ami 6 sebességes váltóval és állítható utazómagassággal párosult. Így született meg a ZR1, ami immáron 4 másodperc körül futotta a 100-at, továbbá eldicsekedhetett azzal is, hogy 5000 mérföldet futott 275 km/órás tempó felett (egyike azon sebességrekordoknak, amit a ZR1 tudhat magáénak). Ezekkel az adatokkal a Corvette újra az élen szárnyalt, és nagyban felkeltette sokak érdeklődését. A tulajdonosok a mai napik lelkesednek autójukért, nem számolván az árát (két alap Corvette-et lehet venni egy ZR1-es árából), kétséget kizáróan a világ egyik legjobb sport autójának kikiáltva a ZR1 modellt.

 

1968 Ferrari 365 GTB/4

Az ikonikus és igen csak tisztelt Ferrari 365 GTB/4 (másnéven „Daytona”) sosem állt a gyártási lista tetején. A végső utód, a 365 GT4 Berlinetta Boxer már korábban útjára lett bocsájtva, de a fejlesztések csak később érettek meg hozzá és a 275 GTB/4 is sokáig a piac részese volt. A Ferrari régi jól bevált partnerét, a Pininfarinát kérte fel, hogy stilizálja és felújítsa a régi modellt, melynek eredménye lett a pompás 365 GTB/4. Ebben az 1968-as modellben még plexiüveges fényszórók kaptak helyet, de az amerikai piacra tervezve, később felnyíló fényszórókat kapott, hogy megfeleljen a kontinens piaci elvárásainak. A végleges „ék” alakú változat egyaránt elegáns és agresszív, és széles körökben lett utánzott. Mint megannyi elsőmotoros Ferrari, a Daytona is egy erőteljes V12-es motort kapott. A 4.4 literes, 405 lóerős erőforrás képes az autót több mint 278 km/óráig repíteni. Ez egyszerűen eszméletlen és hihetetlen volt a maga idejében, de még napjainkban is irtózatosan gyors. A hátsó átlós tengelyek és a független hátsó felfüggesztés tették az autót nagyon mozgékonnyá és ezek segítették a Daytonát versenykarrierje során remek győzelmekhez a GT osztályú versenyeken. Bár hivatalosan a Ferrari soha sem használta a Daytona nevet, de a sajtó által mégis rajtamaradt ez a „gúnynév”, mikor az 1967-es 24 órás Daytona futamon mindhárom 330 P4-es elsöprő sikert aratva foglalta be a dobogó mindhárom fokát.
 

1971 Ford Mustang Mach 1

Hogy megértsük a Mustang Mach 1-est, meg kell értenünk azt a kort, melyben gyártották. A ’60-as években virágzott az a fejlesztési eltökéltség, ami egyre erősebb izomautók megjelenését eredményezte és a ’60-as évek végére ezek beárnyékolták teljesen a gyengébb/kisebb kategóriákat. Az eredmény ebben az esetben egy nagyobb, sokkal erősebb és stílusosabb Mustang lett, mely a merev, szögletes vonalaival egyfajta agressziót sugárzott már alapból is. A Mach 1-es volt a legagresszívabb a gyártó autói közül a maga merészen konstruktív élénkségével, a fekete motorháztetejével és légbeömlő rácsozásával, valamint a vele járó karosszériába süllyesztett járataival. 1970-ben az autó színre fújt első lökhárítót kapott; egy olyan dizájnt, ami a későbbiekben más gyártóknál is általánossá vált. A duális, NACA stílusú motorháztető légbeömlő nyílásainak meg volt a maga funkciója; itt jutott a 429 CJ-R (Cobra Jet with Ram-Air) típusú motor oxigéndús hideg levegőhöz. A 375 lóerős „szörny” jobban kezelhető volt, mint elődje a Boss 429-es, az ereje pedig aszfaltszaggató és hátsó gumi gyilkos volt, így érthetően sokkal masszívabb felfüggesztést is kapott. Így az autó tökéletesen megért és felnőtt az izomautók korához, mely tartott végig, annak hanyatlásáig.

 

2009 Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series

Ha az AMG mániákus kreálmányai szimplán nem lennének elegendőek bárki számára, akkor ott az a csekély számú még tovább fejlesztett modell, ami a Black Series specifikációt kapta. Az SL 65 is ebbe a sorba állt be 2009-ben. Mivel már alapból egy dupla turbófeltöltős V12-es hajtotta a gépet, ezért elsősorban a súlycsökkentésre koncentráltak. A behajtható keménytetőt, a fém lökhárítókat és fém törzset is karbon szálas kompozit anyaggal helyettesítették, ezzel nyerve több, mint 90 kilót (a legtöbbet a tetőből, így az autó súlypontja is alacsonyabbra került ez által). A mérnökök a motorból további 60 lóerőt tudtak kipréselni, így elérve a 661 lóerőt, 4 mp alatti gyorsulást 100 km/órára és 346 km/órás végsebességet. Ha olyan élményre vágysz, mintha egy DTM autót vezetnél, de ne kelljen tűzálló overállt viselned hozzá, akárhányszor a volán mögé ülsz, akkor az SL 65 AMG Black Series a te autód.

 

A szövegek fordításáért köszönet HawkStorne-nak!

 

A Road America Booster Pack a Car Pass tulajdonosok számára teljesen ingyenesen elérhető DLC tartalom lesz, de természetesen azok számára is elérhető lesz, akik nem rendelkeznek Car Pass-szal. Vagy egyenként tudják megvásárolni az 5 autót az Xbox One Store-on keresztül, vagy csomagban mindösszesen 3.99 fontért.

 

               

 

 

A teljes eddigi autólista ITT található.

 

Forza Motrosport 5 cikkek itt: 

 
 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!