Forza 5 Hírek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza 5 - IGN DLC

Forza Motorsport 5

IGN DLC csomag

 

 

1960 Maserati Tipo 61 Birdcage

A háromágú villás logójával a Maserati a versenyzésben való megfeleléssel mindig is nagy terhet hordott a vállán. A 4 hengeres, 2 literes erőforrást használva (a 200S modellből), 45 fokban megdöntve, forradalmasította korának versenyautó fogalmát. A motor elhelyezése, a csökkentett utazómagasság és a tömegközpont megfelelő pozícionálása és mindaz a ridegség, amivel a Maserati mérnöke, Giulio Alfieri megtervezte az autót, egy „Madárketrecre” hasonlít. Innen kapta az autó a „gúnynevét”. Az évek során sok pilóta repítette az élre a Madárketrecet, győzelmet győzelemre halmozva. Az 1960-as Nürburgring 1000 nevű megmérettetésen Stirling Moss és Dan Gurney vezetésével, borzalmas időjárási körülmények között nyertek úgy, hogy egy nem tervezett kerékcsere miatt még vissza is estek a 4. helyre. A Casner Motor Racing-gel még Caroll Shelby is versenyzett 1959-ben. Egy mondatban: A legendák ódákat zengnek az autóról. Csak teszteld a Forza 5-ben és meglátod, hogy egyetértesz-e mindennel. Az IGN Car Pack tulajok automatikusan megkapják a Tipo 61-et is a garázsukba.

 

 

2013 Caterham Superlight R500

 A Caterham Superlight az utolsó nagy remekműve a legendás hírű Colin Chapman-nek. Az R500-as alapja a Lotus 7 modell, ami több mint 50 éven keresztül állta a sarat a dizájnjával. De természetesen a felhasznált anyagok és alkatrészek terén történtek újítások, mint például a teljesen megújult De Dion hátsó tengely és felfüggesztés. Ez egy olyan autó, ami igazságtalanul nagy előnyökhöz juttatja vezetőjét a versenyeken. A Caterham 1973-ban vásárolta meg a Lotus 7 szabadalmat, és egyszerűsítve és könnyítve érte el mindazt, amit Chapman jó előre megjósolt. Csak kevés olyan autó létezik a világon, ami 0-ról 100-ra kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsul, és még kevesebb olyan kategóriabeli autó, ami ennek a vasnak a köridejeit megközelíti.


 

2013 Mercedes-Benz A45 AMG

Mikor az AMG ráteszi a kezét egy új Mercedes-re, a fogaskerekek elkezdenek pörögni, és valami nagyon meglepő születik. Az A45 AMG sem kivétel ez alól. Igen, ez egy 4 hengeres autó, mivel kompakt „csapotthátú”. De az AMG fejlesztésekkel az egyike a földkerekség legjobb csapotthátúinak. Egy igencsak mozgékony csomagot kapott az A45, a maga 5 ajtós luxusával. És ha még az AWD csomagot is hozzáadjuk, akkor válik csak igazán pályaművésszé. A pályacsúcsok felállítása csak a játékosokon múlik, de az A45 AMG már elkönyvelhette a saját rekordjait, méghozzá az „erő” kategóriában. Töménytelen lóerő dolgozik a motorháztető alatt, pumpálva a 2 literes, 4 hengeres motort, amihez még egy nagy nyomású turbófeltöltő is párosul. Az eredmény pedig így több lóerő literenként, mint egy Porsche GT2 RS-ben; ez rekord az utcai autók között. Csak szaladj le a zöldségeshez vele, vagy nyomj egy kövéret a zöld lámpánál; az A45 AMG semmiféleképp nem fog csalódást okozni.

 

 

1977 Ford Escort RS1800

A rallyban betöltött történelmi szerepével és a tipikus kasztni stílusával az 1977-es RS1800-as ugyanolyan kívánatos a Forza 5-ben, mint a Ford fanatikusok és gyűjtők körében a való életben is. 1975-ben kezdődött minden, mikortól az RS1800 megkapta a legendás 1,8 literes BDA Cosworth motort – erőteljes 115 lóerejével – és ez kísérte útján hosszú éveken keresztül, miközben számos rally győzelmet és néhány világbajnoki címet is bezsebelt.

 

 

1964 Chevrolet Impala SS 409

 

A Chevrolet tervezői és mérnökei igencsak büszkék lehetnek a ’64-es Impalára, különösen az SS 409-esre, de arra még ők sem gondoltak, hogy az általuk megálmodott luxusautót két zenei sláger is hallhatatlanná fogja tenni. Először a Beach Boys „409” című slágerében debütált, majd több, mint 30 évvel később Dr. Dre és Snoop Dog „Let me Ride” című számában. Ebben a 30 évben megszámlálhatatlanul sok fanatikus és műértő renoválta és alakította vissza eredeti kiállítótermi állapotára az autót, vagy alakították át ezernyi mód. 1964-ben több, mint 185.000 Super Sportot gyártottak minden variációjában. Kevesebbet, mint amire számíthattak, mert a maga 6,7 literes motorjával és a 4 hengeres duplakarburátorral meglepően 425 lóerőt tudtak produkálni, így sokkal kelendőbb volt, mint azt várták. Nyomaték terén pedig a 100-at 6,3 másodperc alatt hozták, ami azzá tette az Impalát, ami valójában: élvezetes kultúrális ikon, vagy stílusos és gyors cirkáló!

 

 

2002 Ferrari 575M Maranello

Bármikor, amikor a Ferrari egy modelljét az „M” (modificato/módosított) jelzővel illeti, az alapvetően utal arra, hogy az az utolsó széria abból a sorozatból, minden fejlesztésével (full pack) egyetemben. Más szóval a legjobb a maga nemében! Az 575 M Maranello, mint az 550 átdolgozott kiadása a Pininfarina-nál kapott új erőre és módosított aerodinamikával, szívócsonkokkal, átalakított 3 literes Tipo F133E motorral 508 lóerőt produkál. Egyben nagy mérföldkő volt a Scuderia-nak, mert először használták utcai használatban az F1-típusú váltót. Csak néhány autó képes ugyanarra a kiegyensúlyozottságra, kecses eleganciára és megjelenésre, mint ez az 575-ös, egyike a valaha épített legjobb grand touringoknak.

 

 

2008 Lamborghini Reventón

A jet kipufogón keresztül, a „kézzel faragott” éles karosszéria vonalakon és a „légierő stílusú” szélvédőkön át az LCD cockpit-ig a Lamborghini Renentón igencsak egy vadászgép külsejét öltötte magára. Valójában az F-22A típusú Raptor harci repülőgép inspirálta a tervezőket, de az autó ennél sokkal exkluzívabb. Mindössze 20 darab készült a legpotenciálisabb vásárlók részére. A Murciélago masszív 6,5 literes, V 12-es, 211 km/órás végsebességű erőforrásával közel áll ahhoz, hogy felszálljon, mint egy Jet és tény, hogy a volánja mögött olyan, mintha tényleg repülnénk…

 

 

1957 Ferrari 250 California

Egyszerűen szemmel látható, hogy miért a 250 California a Ferrari fanok egyik legjobban megbecsült kedvence. A tökéletes megjelenésével, verseny packjával ez a túra- és versenyautó egy az egyben az amerikai piacot célozta meg, enyhe kitérőt térve a Scaglietti gyárban, ahol teljes acélvázas karosszéria átalakításon esett át. A Tipo 128F V12 Colombo motorja muzsikál a motorháztető alatt és 250 lóerővel rendelkezik, továbbá a vevők két opció közül is választhatnak: túraautózásra, vagy speciális, versenyekre felkészített V12-essel rendelik meg. Annak ellenére, hogy a California nem egy komfortos luxusautó, de igazán nem kell sok, hogy egy nagyon kompetitív versenyautó legyen, és mindez által váljon a modern standardok úttörőjévé.

 

 

1969 Nissan Fairlady Z 432

Távolról nézve akár egy Datsun 240Z-nek is tűnhet, de a Z 432 variáns egy „gyári hotrod” egy nagyon potens motorral, ami a Z-sorozat egyik legjobbjává teszi. A 432 típusjelzés a hengerenkénti 4 szelepre, a 3 karburátorra és a 2 vezérműtengelyre utal. A Skyline GT-R S20-as motorjával közel 50 %-kal erősebb lett, mint a standard L20-as motorral, ami nagy teljesítménynövekedést jelentett és az egyedi „mag-style” felnijeivel, a duplasoros kipufogójával, vörös „432” jelzéseivel vált híressé a klasszikus sportautók körében. A tipikus Z-sorozatra utaló jegyeket azért megtartotta, mint a merész színválaszték, vagy a hosszított motorháztető, kifejezve Yutaka Katayama (a Nissan Z-sorozat programjának atyja) vízióját Összesen 420 darab készült belőle és ez teszi annyira exkluzívvá és értékessé, mint amennyire ritkává is.

 

 

1984 Peugeot 205 T16

Valaha a Peugeot 205 T16 inkább nézett ki egy elsőkerekes, előlmotoros utcai kisautónak. De amikor a Peugeot benevezett a WRC-be, a B csoport homologizációjához 200 autót építettek keményen át és így megszületett annakidején a 205 T16-os; győzelemre éhesen. Speciálisan kialakított középmotoros elrendezéssel, 16 szelepes motorjával, négykerék-hajtással és emelt turbónyomással a Peugeot Gyár 1984-ben egy elképesztő sikersorozatba kezdett. Kétszer megnyerték a Világbajnokságot, de 1986 után a WRC törölte a B csoportot. De előtte a Peugeot még begyűjtött további 6 első pódiumot. A 205 T16 az utolsó és egyben legélvezetesebb versenyét a ’86-os Olympus Rallyn futotta Washington államban, ahol a 2. helyen végzett az összetettben.

A szövegek fordításáért köszönet Hawkstorne-nak!

 

A teljes eddigi autólista ITT található.

 

Forza Motrosport 5 cikkek itt: 

 
 
 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!