6.heti autólista!
Autók:
2013 Ariel Atom 500 V8
Az Ariel Atom egyszerűen csodálatos. Eufórikus alakja már akkor sokkol, mielőtt a pályára gurulnánk vele. A példa nélkül álló új V8-as teszi az Atomot alapból a pályák játékszerévé. Természetesen legális az utcákon is, de ugyanúgy otthon érezheti benne magát mindenki versenykörülmények között, vagy akár drift-helyzetben is. 0-ról 100-ra 2,3 tized másodperc alatt gyorsul, amit csak néhány motor tud utánacsinálni (az Ariel készítette a valaha volt és legjobban kedvelt Brit motorokat is történelme során). Következzék még néhány tény, ami azzá teszi az Atomot, ami: John Hartley tervezésű 500 lóerős, 3 literes motor; Sadev típusú 6 sebességes szekvenciális váltó; magnézium ötvözetű Dymag felnik, kombinálva a „csontvázas” karbonötvözetű karosszéria elemekkel. És ez mindössze csak 550 kg! A legtöbb sofőr elsőre nem is tudja kezelni ezt a súly-erő arányt a pályákon, de megfelelő tapasztalattal és egy kis tanulással hatalmas móka vezetni ezt az autót.
2009 Honda S2000 CR
Ez a hátsókerekes roadster mindig is a Honda fanatikusok kedvence volt, legyen szó akár autókrosszról, vagy pályaversenyzésről. Az S2000 CR mindazt tudja, mint a sima S2000, de Colin Chapman „elveit” követve, miszerint „könnyíteni kell”, az autó közel 42 kilóval vált könnyebbé. A csúszósabb gumiknak (hátul szélesebbek), a kisebb kormányszögnek és a keményebb felfüggesztésnek köszönhetően a CR szinte könyörög a kanyarokban, hogy még jobban tolják neki. A gyorsabb kanyarokban – a tesztpadon töltött időnek köszönhetően – sokkal nagyobb leszorítóerőt tud produkálni. A kinézete is funkcionálisan lett alakítva, csökkentve a fölösleges tényezőket a CR olyan versenyzős kinézetet kapott, ami megkülönbözteti a „hétvégi” kis pályanapos autóktól. Mivel limitált számban gyártották, ezért a közutakon nem lehet olyan sokszor látni, de a Forza Motorsport 5-nek köszönhetően mindenki elmondhatja, hogy ő már vezetett egyet.
2014 Ford Fiesta ST
A Ford nagy sikert ért el azzal, hogy hallgatott az autó rajongókra. A Fiesta ST dizájnja azokat a dolgokat tükrözi, amit autó szerelmesei akartak. A tény, hogy a ralli világában is sikeres autóról beszélünk, magáért beszél. Agresszív és sportos a stílusa, nem is beszélve a nagy hátsó spoilerről és az autó alacsony súlypontjáról. A Fiestában a vezetési élmény nagyszerű, köszönhetően a 197 lóerős eco-motorjának és az komputeres rásegítésű kormányzásának, ami gyorsan és pontosan reagál minden egyes mozdulatra az elsőkerekes autókra jellemző rossz tulajdonságok nélkül. Összességében a Fiesta ST több mint egy kezesbárány; a gyorsabb és szűkebb kanyarokban is kellőképp megállja a helyét minimális alulkormányozottsággal. Csak próbáld ki és teszteld a kanyarokban, hogy meggyőződj te is arról, hogy a Ford ezzel a kis csapott hátúval ütőképeset alkotott.
2013 Mazda MX-5 Miata
A Mazda MX-5-nek nem feltétlen kell a legerősebb roadsternek lennie, hogy egyike legyen a legjobb választásoknak, ha energikus vezetésre és egy kis mókára vágyunk. Több mint negyed évszázada, mióta a Miata először gurult le a gyártósorról, más roadsterek jöttek, aztán tűntek el a süllyesztőben, míg a Miata megmaradt nekünk és azóta is csak minimálisan változott. Mókázni bármilyen sebesség mellett lehet a Miatában és a kezelhetősége minden sofőrben azt érezteti, hogy eggyé váltak az autóval. A kormányzás kommunikatív, a kezelhetőség pedig intuitív. A 2 literes, soros 4 hengeres, 167 lóerős motor szó szerint az ülésbe présel, miközben fülbemászó, de határozott kipufogó muzsikál alatta. Ahogy a mondás tartja: ami nem törik, azt javítani sem kell. Összességében – leszámítva egy kis ráncfelvarrást – az MX-5 továbbra is egy nagyszerű autó.
2013 Audi RS 7
Ha egy olyan autóra van szükséged, ami „kiüti” a családot és 0-ról 100-ra kevesebb, mint 4 másodperc alatt gyorsul, akkor az RS7 Sportback készen áll arra, hogy a jobb lábad kedvében járjon. Az RS7 ikerturbós, V8-as csomagja az 550 lóerejével tuti, hogy minden túrát izgalmassá tesz. Bár a tények ellenére az autó nem igazán könnyűsúlyú, a kezelhetősége viszont alapos, ami mérhetetlenül jó tapadással párosul, bármilyen kanyarba is dobjuk be a vasat. Köszönhetően az Audi versenykörülmények között tesztelt és fejlesztett quattro összkerékhajtás-rendszerének, a tapadási súrlódás tökéletesen kiegyensúlyozott. Így a túraautó sedanok között az Audi RS7 egy tökéletes választás jó ítélőképességű rajongók számára.
A szövegek fordításáért köszönet Hawkstorne-nak!
További autók:
1987 Ferrari F40
2009 Peugeot #9 Peugeot Sport Total 908
2011 Chevrolet #4 Corvette Racing ZR1
2011 Holden HSV GTS
2010 Abarth 500 esseesse
1997 Nissan Skyline GT-R V-Spec
1970 Nissan Datsun 510
1971 Nissan Skyline 2000GT-R
2008 BMW M3
1973 BMW 2002 Turbo
1994 Toyota Celica GT-Four ST205
1984 Volkswagen Rabbit GTI
1995 Volkswagen Corrado VR6
1995 Ferrari F50
1995 RUF CTR2
1962 Ferrari 250 GTO
2010 Aston Martin One-77
1969 Pontiac GTO Judge
2009 Ford Focus RS
1967 Chevrolet Corvette Stingray 427
1960 Chevrolet Corvette
1966 Ford GT40 MkII
2005 Mercedes-Benz SLR
2002 Chevrolet Corvette Z06
2005 Honda NSX-R
2011 Infiniti IPL G Coupe
2012 Land Rover Range Rover Supercharged
2005 BMW M3
1997 BMW M3
1963 Volkswagen Beetle
2008 Dodge Viper SRT10 ACR
1991 Ferrari 512 TR
2005 Subaru Impreza WRX STI
2004 Honda Civic Type-R
1969 Pontiac Firebird Trans Am
1973 Pontiac Firebird Trans Am SD-455
1970 Chevrolet Camaro Z28
1990 Chevrolet Camaro IROC-Z
A teljes eddigi autólista ITT található.